پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی:
۱۴۰۱-۱۱-۱۷

حضرت زینب(س) عالی‌ترین الگوی جهاد تبیین هستند

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ما برای انجام درست جهاد تبیین نیاز به یک الگوی متعالی داریم و حضرت زینب(س) بهترین و عالی ترین الگو برای جهاد تبیین هستند. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت در ویژه برنامه سالروز ارتحال عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) که ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) بانویی عظیم الشان بودند به گونه‌ای که نام «زینب» از سوی خداوند باری تعالی برای ایشان انتخاب شده است. 
وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) با این شان و مقامی که داشتند در روز عاشورا به اسارت رفتند اما این اسارت شان و مرتبت ایشان را بالاتر برد چرا که این بانوی بزرگوار کوه صبر و استقامت بودند و با این صبر دشمن را به زانو در آورد.
حجت الاسلام دهشت با برشمردن ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) بیان کرد: هرچند این بانوی مکرمه در تمام عرصه‌های زندگی خوش درخشید ولی شخصیت ایشان در کربلا جلوه‌ای دیگر داشت به طوری که از ایشان به عنوان پیام‌رسان قیام عاشورا یاد شده است. 
سخنران این مراسم با اشاره به مطرح شدن «جهاد تبیین» از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: حضرت زینب(س) در دوران اسارت آنچنان به زیبایی و با صلابت جهاد تبیین را انجام دادند که مردم شام که در هنگام ورود کاروان اسرا جشن گرفته بودند، علیه یزید و یزیدیان شوریدند به طوری که یزید از اقدام خود در به شهادت رساندن سیدالشهدا(ع) نادم و پشیمان شد.
قرائت زیارت رجبیه با نوای مهدی نیکبخت، همخوانی گروه سرود «ثارالله»، شعرخوانی آئینی توسط رضا رحیمی عنبران و مرثیه سرایی احد سبزی از دیگر برنامه‌های روز ارتحال حضرت زینب (س) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی