پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت الله آملی لاریجانی در دانشگاه رضوی:
۱۴۰۱-۱۱-۱۸

فلسفه تاسیس دانشگاه رضوی تولید علوم انسانی اسلامی است

آیت الله آملی لاریجانی ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به هسته اولیه تشکیل دانشگاه رضوی که متشکل از روحانیون فاضلی بودند که از حوزه به این مجموعه آمدند تا در کنار دروس حوزه به علوم دانشگاهی هم مجهز شوند، گفت: فلسفه وجودی این دانشگاه فراگیری دروس دانشگاهی در کنار دروس حوزوی، پژوهش و بررسی علوم اسلامی و نائل آمدن به علوم انسانی اسلامی بوده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: اگر چه آموختن این علوم در کنار هم تاثیر و تاثر دارد اما بدون تحقیق و پژوهش نمی توان به تولید علوم انسانی اسلامی رسید.
وی افزود: ابتدا باید ماهیت علوم، مفاهیم و مدعیات آن را بیاموزیم سپس دریابیم که مسیر تلاقی آن با علوم اسلامی کجاست تا با تحقیق و پژوهش بسیار به تولید علم بپردازیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: البته ارائه یک نظریه در باب ارتباط علوم دینی و معارفی با علوم انسانی برای تولید علوم انسانی اسلامی کافی نیست. به عنوان یک حوزوی نباید در علوم غربی فانی شویم بلکه باید مفاهیم آن ها را بشناسیم و با دانش اسلامی بسنجیم تا به مرحله تولید علم انسانی اسلامی برسیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بیان داشت: مجلس باید ارتباط خوبی با حوزه داشته باشد تا  طرح ها و لایحه ها  با نگاه اسلام شکل گرفته و قانونگذاری صورت بگیرد نه اینکه در شورای نگهبان به دلیل مخالفت با اسلام رد شود.

وی توصیه کرد: گروه هایی در دانشگاه شکل بگیرد و در علومی مثل اقتصاد و روان شناسی و دیگر علوم انسانی غربی وارد شده و با نگاه اسلام در این زمینه ها سنجش انجام شود و نظریه اسلام را به دست آورده و مطرح کنند.

این خبر حاکی لست، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد امامی، سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت ها و رویکردهای تحولی این دانشگاه ارائه کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی