پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۹

ارائه خدمات کشاورزی به 1200 پیمانکار چغندر شرکت قند تربت حیدریه

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه گفت: امسال به 1200 چغندرکار طرف قرارداد این شرکت، خدمات متنوع کشاورزی از مکانیزاسیون تا انواع نهاده‌ها ارائه شد.

دکتر احسان اژدری در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان بذر وارداتی اصلاح شده به کشاورزان ارائه شد.
او با اشاره به ارائه نهاده‌های کشاورزی به چغندرکاران گفت: در این راستا علاوه‌بر نهاده‌هایی همچون سم، کود و بذر، خدمات مکانیزاسیون کشاورزی در مراحل کاشت و داشت ارائه شده است.
مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه ادامه داد: علاوه‌براین، مساعده مالی به پیمانکاران شرکت به صورت غیرنقدی و نقدی و همینطور تسویه حساب نهایی تا زمان برداشت و تحویل چغندر به کارخانه انجام شد.
او افزود: در این راستا بیش از 80 میلیارد تومان مساعده قبل از برداشت و تحویل چغندر به کشاورزان پرداخت شده است.


افزایش راندمان تولید در هکتار به ۵۳ تن
اژدری با اشاره به ایجاد پایگاه‌های کشاورزی برای جذب چغندر قند توسط این کارخانه گفت: چغندر دریافت شده بیشتر از شهرهای تربت حیدریه، فریمان، نیشابور، مشهد، قائن، تربت جام، باخرز، خواف، بیرجند و غرب کشور شامل همدان، بوکان و تویسرکان بوده است.
او ادامه داد: با توجه به مشکل خشکسالی، با تمهیدات اندیشیده شده توانستیم معادل سال قبل چغندر جذب کنیم.
اژدری با تاکید بر اهمیت بهبود راندمان آب و افزایش بهره‌وری در تولید اظهار کرد: متوسط راندمان برداشت چغندر در هکتار از این اراضی در سال گذشته حدود ۵۱ تن بوده که در سال جاری با اقدامات انجام شده به حدود ۵۳ تن افزایش پیدا کرده است.


استفاده از بذرهای منوژرم برای افزایش کیفیت چغندر
او استفاده از بذرهای منوژرم خارجی توسط چغندرکاران طرف قرارداد این کارخانه را یکی از دلایل افزایش کیفیت چغندر بر اساس درصد عیار عنوان کرد و افزود: سالم، تمیز و کم بودن افت چغندر نیز از دیگر عوامل مهم در کیفیت این محصول به‌شمار می‌رود.
اژدری با اشاره به قرارگیری کارخانه قند تربت حیدریه در کانون تولید چغندر قند گفت: باتوجه به این‌که منطقه رُخ که بخشی از نیاز کارخانه را تامین می‌کند، بالاترین کیفیت چغندر در کشور را دارد، عیار چغندر تحویلی به کارخانه قند تربت حیدریه جزء بالاترین درصد عیار در سطح کشور است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی