پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۰

بازدید استادان مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم از بنیاد پژوهش‌های اسلامی 

جمعی از اساتید و دانش‌پژوهان مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کردند.

به گزارش آستان‌نیوز، رمضانعلی ایزانلو، پژوهشگر گروه ادیان مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی صبح امروز 19 بهمن ماه در این بازدید که در محل نمایشگاه دائمی این مرکز برگزار شد، به سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی در حوزه علمی و فرهنگی اشاره‌ کرد.
وی گفت: برای دست‌یابی به مرجعیت بین‌المللی در ترویج معارف اسلامی، فرهنگ وقف و نذر و زیارت، نیازمند مشارکت تمامی نهادهای فعال در عرصه بین‌المللی هستیم.
ایزانلو در ادامه به برخی از عناوین طرح‌های پژوهشی گروه ادیان و مذاهب این بنیاد اشاره کرد و طرح ۸ جلدی «ماخذشناسی ادیان»، «زیارت در ادیان»، «دیگر دوستی در ادیان ابراهیمی»، «مناظرات امام رضا(ع) با علمای یهود، مسیحی و زرتشت با تکیه برمنابع درون دینی و ادیان و پیامدهای این مناظرات بر جوامع علمی این ادیان»، «ادیان خراسان در عصر امام رضا؛ مباحثات کلامی مسیحیان و مسلمانان درباره تثلیث در سده‌های نخستین هجری» و... را از جمله این آثار برشمرد.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این بازدید خاطر نشان کرد: در این مرکز آثاری به شش زبان زنده دنیا اعم از اردو، انگلیسی، آذری و... به چاپ رسیده است که عمده این آثار به زبان عربی به چاپ رسیده است.
میثم محتاجی، یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد پژوهش‌های اسلامی در عرصه بین‌الملل را حضور در نمایشگاه‌های خارجی از جمله کشورهای عراق، عمان و قطر دانست و افزود: خوشبختانه این آثار با استقبال بالای مخاطبان بین‌المللی مواجه شده است و تمامی آثاری که در این نمایشگاه‌ها عرضه شده، به فروش رسیده است.
وی اظهار کرد: در این میان دانشگاه‌های بین‌المللی الازهر مصر، بغداد، بیروت و ...نیز از کتاب‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی استقبال کرده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی