پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۰

جلسه هم‌اندیشی « تمدن نوین اسلامی و تقابل با تمدن بیگانه» در مدرسه امام رضا(ع) برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی « تمدن نوین اسلامی و تقابل با تمدن بیگانه» امروز با حضور جمعی از پسران دانش آموز در متوسطه دوره اول امام رضا(ع) واحد 3 برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام دکتر محسن مجتهد زاده مبلغ دینی در آمریکای لاتین ضمن برشمردن نقاط تمایز تمدن اسلامی با تمدن غرب، برای تشریح بیشتر محورها از رویدادهای اخیر کشور مصادیقی برای دانش آموزان ذکر کرد و گفت: هر جای تاریخ نهضت اسلامی را جستجو کنیم، وقتی مردم با توطئه دشمنان تلاش کردند روحانیت را حذف کنند، تبعات تلخی را تجربه کردند. 
وی با توجه به تحولات اخیر کشورمان در اثر خدعه دشمنان، بیان کرد: این اولین باری نیست که توطئه حذف روحانیت از عرصه اجتماعی را شاهدیم. در ماجرای سقیفه، خطاب به حضرت زهرا(ع) می‌گفتند که حضرت علی(ع) بسیار متدین و خداشناس است ولی به درد زمامداری نمی‌خورد چون ‌بازی سیاست را بلد نیست. توطئه شهادت شیخ فضل الله نوری و پس از آن تحمیل قحطی بزرگ توسط انگلیس و قتل عام میلیون‌‎ها ایرانی نیز از جمله تبعات تضعیف پایگاه روحانیت در طول تاریخ نهضت اسلامی است.  

تبعات بی بندوباری در دوره بلوغ 
حجت الاسلام مجتهد زاده در بخش دیگری از این همایش به تبعات بی بندوباری در جوامع غرب اشاره کرد و افزود: افکار و رفتار بی‌قید و بند در میان نوجوانان و جوانان ملل غربی آنها را زودتر از سنین بلوغ و تشکیل خانواده دچار زوال جنسی و بی‌اعتنایی نسبت به همسر می‌کند. 
وی ادامه داد: حتی بی‌توجهی به گناه حتی در حد نگاه حرام و دیدن تصاویر و فیلم‌های مبتذل فقط عواطف و احساسات را در نوجوان به غلیان می‌اندازد و موجب برانگیختن حسرت، عقده و... در نتیجه سلب آرامش می‌شود. فرایندی کاملا منطقی است که با ارتکاب به گناه فقط خودش اذیت و خسته می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی