پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۱۷

تعامل شهرداری کرمان با کانون های خدمت رضوی برای برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع)

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان در دیدار با شهردار از رونمایی کیکی به طول ۱۱۰ متر در گلزار شهدا، به مناسبت جشن میلاد امام حسین(ع)، سوم شعبان و روز پاسدار خبر داد که در گلزار شهدا و در کنار مرقد مطهر سردار مقاومت، برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ سعید کاظمی‌ پور، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان با اشاره به اهمیت بازتاب کشوری این رویداد، پیشنهاد داد شهر کرمان به‌عنوان جهان‌شهر مقاومت، از شهرداران سایر شهرها که سابقه پاسداری دارند، برای شرکت در این مراسم دعوت کند.

وی همچنین خواستار اطلاع‌رسانی و پوشش تبلیغی برای این جشن شد و افزود: خادمیاران رضوی به‌عنوان میزبان، پذیرای پاسداران در این مراسم جشن خواهند بود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان در ادامه، بر ترویج فرهنگ رضوی تأکید کرد و ادامه داد: به‌عنوان خادم‌یاران رضوی برای ترویج این فرهنگ و حل مشکلات شهری و شهروندی اعلام آمادگی می‌کنیم.

کاظمی‌ پور همچنین با اشاره به اینکه شهرداری مسئول و متولی کمک به نیازمندان و حل معضلات اجتماعی نیست و ارگان‌های دیگری در این خصوص مسئولیت دارند، گفت: به‌دلیل کم‌کاری دستگاه‌های متولی، معضلات اجتماعی در شهر خود را نشان می‌دهد و نیاز است تا سازِ‌کاری برای آن تعریف شود و شهرداری با برگزاری جلسات با دستگاه‌های مسئول برای حل معضلات شهری چاره‌ای بیندیشد.

وی همچنین پیشنهاد داد رواق‌های خدمت در ایام خاص ازجمله دهه فجر در اختیار مردم قرار گیرد.

شهردار کرمان نیز در این جلسه پیشنهاد اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) در گلزار شهدا را پذیرفت و بر لزوم مردمی‌بودن آن تأکید کرد.

سعید شعرباف، در مورد پیشنهاد پیگیری برای گرفتن نمایندگی انتشارات آستان قدس رضوی در مکانی در شهر کرمان، بر جایابی مکان مناسب و در خور شأن این انتشارات تأکید کرد.

شعرباف همچنین در خصوص موضوع برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) و بزرگداشت روز پاسدار، بر مردمی‌ بودن و مشارکت مردم در آن تأکید کرد و به همراهی شهرداری و انجام تبلیغات محیطی برای برگزاری این جشن اشاره کرد.

وی افزود: شهرداری در حوزه پشتیبانی برای برگزاری جشن ازجمله حمل‌و‌نقل و تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی، همراهی خواهد کرد.

شعرباف همچنین پیشنهاد ارایه رواق خدمت را خوب دانست و با اشاره به اینکه دائمی‌بودن آن مستلزم وجود مکانی ‌ثابت است، گفت: یکی از گزینه‌ها خانه ‌شهر کرمان است که باید مرمت شود.

وی، از راهکارهای پیشنهادی، به فضای مربوط به نمایشگاه‌ها و رخدادهای فصلی اشاره کرد و با بیان اینکه رواق خدمت و یا میز خدمت می‌تواند برنامه‌ریزی و کامل‌تر باشد، ادامه داد: در پارک‌ها نیز امکان ایجاد فضای دائمی وجود ندارد، اما خانه شهر گزینه بهتری است.

 شایان ذکراست در این دیدار محمدرضا احمدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی، محمدحسینخانی، مسئول کانون زیارت و مریم حجت، مسئول کانون کتاب رضوی  نیز حضور داشتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی