پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۱

«میز خاطرات انقلاب»، در  بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی 

همزمان با ایام‌الله دهه فجر ویژه برنامه «میز خاطرات انقلاب» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین مومن‌زاده، مدیر گروه مطالعات قرآنی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این ویژه‌برنامه به بیان خاطراتی از انقلاب پرداخت و گفت: 17 دی‌ماه سال 56 که بنده 20 سال بیشتر سن نداشتم، در روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره) توهین شد و فردای آن روز  18 دی تظاهراتی در شهر قم آغاز شد. عمدتا روحانیون در این تظاهرات حضور داشتند و به تبع این تظاهرات تجمعات فراوانی نیز در مسجد ملاحیدر مشهد آغاز شد، مردم در این تظاهرات از مسجد به سمت چهارراه خسروی حرکت کردند. نیروهای نظامی نیز سعی در متفرق کردن مردم داشتند و عده‌ای از روحانیون به مدرسه علمیه ای که ما در آن مشغول به تحصیل بودیم، پناه آوردند.
این پژوهشگر تصریح کرد: مامورین به دنبال آنان به مدرسه علمیه هجوم آوردند و شیشه‌های مدرسه را شکستند، بنده و چند تن از دوستانم که در این مدرسه بودیم را سوار بر دو مینی بوس کردند و به سمت شهربانی واقع در میدان عدل خمینی کنونی بردند. 
وی ادامه داد: پس از بازجویی سه نفر را نگه داشتند و بقیه را به دلیل نداشتن مدرک، پس از آزار و شکنجه‌های فراوان آزاد کردند. 
حجت‌الاسلام  والمسلمین مومن‌زاده افزود: صبح فردای آن روز مجدد شاهد تجمعات فراوان مردمی بودیم که شعار مرگ بر شاه می‌دادند، مامورین نیز دوباره به مدرسه هجوم آوردند و حاضران در مدرسه را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وی اضافه کرد: کار ما در آن روزها شرکت در
 تظاهرات و ایراد شعارهای ضد حکومتی بود، رفته رفته اعتراضات گسترش یافت تا در سال 57 به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد. برای این پیروزی خون‌های بسیاری ریخته شد و انقلابیون بیشماری مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتد.
مدیر گروه مطالعات قرآنی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تصریح کرد: این انقلاب امانتی است که در اختیار ما قرار داده شده است و باید در حفظ آن تلاش کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی