پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۲

شکوه و اقتدار ایران با حضور دهه هشتادی‌های مدارس امام رضا(ع)

22 بهمن، روز شکوه و افتخار ملت ایران است. روز سرد 22 بهمن امسال، با حضور با شکوه آحاد مختلف مردم به ویژه دختران و پسران دهه هشتادی و نودی انقلاب اسلامی، گرم و خاطره‌انگیر شد. 

به گزارش آستان نیوز، دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) نیز با بیرق و پرچم به میدان آمدند تا با حضور پرشور خود حرف دل‌شان را بزنند. نسلی که نه خاطره‌ای با امام دارد و نه احساس روزهای پر حرارت انقلاب 57 را درک کرده اما با پیروی از ولایت فقیه، با بصیرت پا به عرصه گذاشته و مثل پدران و مادران خود، شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر می‌دهد.   
 

نشانه وحدت و همبستگی 
خانواده دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) همراه کادر آموزشی مدرسه، نه از صبح امروز، از شب گذشته با حضور پر شور در ایستگاه جشن انقلاب بنیاد فرهنگی رضوی در حاشیه خیابان خیام، با سر دادن سرودهای انقلابی، گرداندن پرچم و پذیرایی از عابران، در جشن مردمی انقلاب، سهیم شد.  
از صبح امروز نیز دانش آموزان واحدهای مختلف مدارس امام رضا(ع) دسته‌دسته، پشت بیرقی که نام یکی از مدارس بر روی آن حک شده، از پهنه خیابان امام رضا(ع) می‌گذرد. اول از همه از بروبچه‌های دانش آموز واحد 9 امام رضا(ع) دلیل حضورشان در راهپیمایی را پرسیدم، امیر حسین کاشف گفت:  برای اینکه مقابل آمریکایی که خودش را ابرقدرت می‌داند ولی در واقع ظالم و مستکبر است، بایستم. رضا سامانی هم گفت: برای حمایت از اصول اسلام و آرمان‌های امام و رهبری هر ساله توی راهپیمایی شرکت می‌کنم. سیدامیرعلی علوی، مهمترین دلیل حضور در این اجتماع انقلابی را اینگونه بیان کرد: حضور ما نشانه وحدت و همبستگی ماست.
 

یاران فردای امام زمان(عج)
پشت بیرق ابتدایی واحد 2 امام رضا(ع) نیز تعدادی از پسران دانش آموز همراه مدیر و کادر مدرسه در حال راهپیمایی هستند. سبحان شیردل، برای گوش دادن به حرف رهبر به راهپیمایی آمده بود. مهدیار حدادی کلاس پنجمی هم گفت: برای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب و شرکت در جشن 44 سالگی پیروزی انقلاب آمدم. 
محمد ایثارگران هم اعتقادش را این طور بیان کرد: امروز اومدم تا همه بدونند که امام زمان(عج) و همین طور رهبر عزیزم، منِ دهه نودی رو دارند که پوزه دشمن رو به خاک بمالیم. دوست هم‌کلاسی‌اش، میثاقی هم گفت: هدفم از حضور امروز این بود که به دشمنان نشان بدهم که پشت سر شهدایی چون ابراهیم هادی و سردار سلیمانی، به زودی همه ابرقدرت‌ها را شکست خواهیم داد.  
 

سلام سردار
ظهر شده ولی هنوز برف می‌بارد و سرما. یکی بر بلندای نماد میدان بسیج ایستاده و پرچم کشورمان را با افتخار می‌گرداند. هر چند دقیقه، صدای پر حجم هلیکوپتری، همهمه مردم را تحت الشاع قرار می‌دهد و هر چند قدم هم یکی پشت بلندگو، شعارهای انقلابی سر می‌دهد و راهپیمایان با او همراهی می‌کنند: 
جوان ما غیور است، پیرو رهبری بصیر است؛ الله اکبر الله اکبر
ملت ما بیدار است، از آمریکا بیزار است؛ الله اکبر الله اکبر
محبت فاطمه(س) آیین ماست ... ولایت اساس دین ماست؛ الله اکبر الله اکبر

اما بیشتر از همه سرودهای امروز، شنیدن سرود سلام فرمانده بر جان می‎نشیند. برخی اشکی رو گونه دارند، خیلی‌ها همراه کوچکترها، زمزمه می‌کنند. 3 سالی گذشته از نبودنش، ولی حس غریبی است، جشن انقلاب بدون سردار قهرمان، حاج قاسم سلیمانی. هر چند معتقدیم جایی در میان خیل مردم، حضور دارد و تماشایمان می‌کند.

نقش بر آب می‌زنند!
به سراغ تعدادی از دانش آموزان متوسطه واحد 6 امام رضا(ع) رفتم و از ملیکا صداقت پرسیدم حضور تو چه معنی دار؟ در جوابم گفت: حضور من و تک تک ما، نشان دهنده اتحاد و همدلی ما است. هدف ما برهم زدن معادلات پوچ دشمنان است. دشمنی که حضور نوجوانان و جوانان انقلابی را به اشتباه در معادلاتش آورده. وقتی ماها پای کار باشیم، پای انقلاب و آرمان شهدا باشیم، بالاخره می‌فهمد نقشه‌هایش، نقش بر آب است. 
از فاطمه سلیمانی هم پرسیدم، چرا در این هوای سرد زمستانی آمدی؟ می‌گوید: به عشق رهبر، به عشق وطنم، در سرمای امروز در راه پیمایی شرکت کردم. تا بگویم، اگر در روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی نبودم، امروز در عرصه‌ای دیگر با مادر و پدرم در راهپیمایی شرکت می‌کنم تا دشمنان داخلی و خارجی بدانند ما نوجوانان دهه هشتادی بصیر و فهیم هستیم و مشتی محکم بر دهان یاوه گویان خواهیم زد. 
هر کسی امروز در راهپیمایی حضور پیدا می‌کرد، شکست توطئه‌های چندین ساله دشمنان را از حضور و فریادهای نسل نو رسیده انقلاب می‌دید و می‌شنید. 
گزارش از سارا صالحی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی