پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۵

دستیابی شرکت آرد قدس رضوی به دانش فنی تولید انواع بهبود دهنده صنعت آرد و نان

مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی از دستیابی این شرکت به دانش فنی تولید انواع بهبود دهنده صنعت آرد و نان خبر داد.

محمدرضا رجبی مقدم در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره اقدامات این شرکت در سال 1401 در حوزه دانش‌بنیان اظهار کرد: با تقویت واحد تحقیق و توسعه شرکت و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این شرکت موفق شده است ضمن دستیابی به دانش فنی تولید انواع بهبود دهنده، در 6 ماهه دوم امسال انواع بهبود دهنده‌های مورد نیاز خود را تولید کند.
او ادامه داد: علاوه‌براین، پیرو تاکیدات تولیت و قائم مقام آستان قدس رضوی در خصوص ورود به حوزه دانش‌بنیان، شرکت آرد قدس رضوی توانست به دانش فنی تولید دو محصول غذایی دانش‌بنیان ویژه بیماران سلیاک و اوتیسم دست پیدا کند.
مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی افزود: این شرکت همچنین موفق به دریافت گواهی دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری شد.
 

استفاده 83 درصدی از ظرفیت سیلوهای ذخیره‌سازی گندم
رجبی مقدم درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه تقویت تولید گفت: در سالی که به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» مزین شده است، حدود 14،000 تن گندم با اولویت واحدهای تابعه زیر مجموعه آستان قدس رضوی خریداری و در مجموع نزدیک به 25،000 تن گندم  ذخیره‌سازی شد که 83 درصد از ظرفیت سیلوها مورد استفاده قرار گرفت.
او ادامه داد: کسب تندیس و نشان تعالی کیفیت در سومین اجلاس نشان تعالی کیفیت و همچنین انتخاب این شرکت به عنوان کارخانه منتخب صنعت آرد کشور در سال 1401 در هفتمین همایش سالانه صنعت آرد ایران، از دیگر موفقیت‌های آرد قدس رضوی در حوزه تولید به‌شمار می‌رود.
رجبی مقدم با اشاره به اجرای طرح ساماندهی یارانه آرد و نان اظهار کرد: باتوجه به این‌که عامل تعیین‌کننده برای موفقیت و فروش کارخانجات آرد، صرفا کیفیت آردهای تولیدی است، برنامه‌ریزی لازم برای افزایش و ثبات کیفیت آردهای تولیدی در دستورکار قرار گرفت.
او ادامه داد: در همین راستا نیز بخشی از ماشین‌آلات تولید بروزرسانی و آزمایشگاه کنترل کیفیت به تکنولوژی روز دنیا در زمینه آنالیز گندم و آرد (دستگاه NIT) تجهیز شد.
 

همکاری مشترک با مراکز معتبر دانشگاهی
رجبی مقدم با تاکید بر اهمیت افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه اظهار کرد: شرکت آرد قدس رضوی با رویکرد علمی و پژوهشی در سال جاری تفاهم‌نامه همکاری را با گروه علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین دانشگاه شهید باهنر کرمان امضاء کرد.
او ادامه داد: این تفاهم‌نامه با هدف تحقق برنامه‌های راهبردی واحد تحقیق و توسعه و با محوریت مسئولیت‌های اجتماعی (CSR) شرکت آرد قدس رضوی منعقد شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی