پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۶

تولید رنگ نانوی ضد حریق توسط شرکت آرایه‌های معماری رضوی

شرکت آرایه‌های معماری رضوی با همکاری مجموعه‌ای دانش‌بنیان در حوزه رنگ، موفق به تولید نمونه اولیه رنگ نانو ضد حریق منبسط شونده برای محافظت از انواع سازه در برابر آتش برای نخستین بار در کشور شد.

به گزارش آستان نیوز، این محصول علاوه‌ بر ماندگاری پوشش نهایی و محافظت از چوب و فلز و دیگر سازه‌ها در برابر آتش، به‌دلیل برخورداری از ضریب انتقال حرارتی پایین، مانع از گسترش شعله و حرارت می‌شود.
در حال حاضر نیاز کشور به رنگ ضد حریق صرفا از طریق واردات تامین می‌شود و رنگ ضد حریق منبسط شونده هيچ‌گونه نمونه بومی مشابهی ندارد. سالانه حدود ۳۰۰۰ تن انواع گریدهای ساختمانی و ۳۰۰۰ تن انواع گریدهای صنعتی وارد کشور می‌شود که همین امر خروج سالانه حدود ۴ هزار میلیارد تومان از کشور را به دنبال داشته است.
 

تولید انبوه رنگ نانو ضد حریق تا پایان سال 1401
سید احمد علویون مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی اظهار کرد: این شرکت با توجه به تاکید قائم مقام آستان قدس رضوی مبنی بر ارتقای بهره‌وری منابع در اختیار و افزایش سهم شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه آستان قدس رضوی در اقتصاد دانش‌بنیان، از طریق خلق و راهبری زیست بوم‌های نوین اقتصادی، رویکرد دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.
او درباره مراحل اجرای این طرح گفت: مطالعات امکان‌سنجی و تدوین طرح تولید اولین رنگ ضد حریق پف‌شونده و هیبریدی در کشور از ابتدای سال جاری با همکاری شرکت دانش‌بنیان تیوان صنعت که از سابقه بیست ساله پژوهش در حوزه رنگ برخوردار است، انجام شد و در حال حاضر نیز نمونه اولیه تولید شده و این محصول آزمایش‌های لازم را گذرانده است.
مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی از بهره‌برداری فاز نخست این طرح تا پایان سال 1401 خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال علاوه‌بر تجهیز سالن‌های تولید، به یک سوم ظرفیت اسمی دست پیدا کنیم.
او ادامه داد: ظرفیت اسمی خطوط تولید رنگ نانو ضد حریق ماهانه 15 تن است که در فاز نخست 5 تن تولید خواهد شد.
علویون درباره ویژگی‌های این محصول گفت: پوشش رنگ منبسط شونده ضد حريق برخلاف ضخامت بسيار كم اولیه، در صورت وقوع حريق، منبسط شده و يك لايه متخلخل با ضخامت بسيار بيشتر از ضخامت اوليه را ایجاد می‌کند.
او ادامه داد: این رنگ پس از انبساط، سطح زيرين خود را ۲ تا ۳ ساعت در برابر حريق محافظت کرده و از پيشروي سطحي شعله جلوگيري‌ می‌کند.
علویون، ماندگاری فوق‌العاده و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف و انواع مواد شیمیایی را از دیگر ویژگی‌های این محصول عنوان کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی