پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۶

برگزاری آیین گرامیداشت بعثت پیامبر اکرم(ص) در کتابخانه و موزه ملی ملک

آیین گرامیداشت بعثت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) به سنت نیم قرن گذشته به وصیت مرحوم حاج حسین ملک واقف بزرگ معاصر ایران در کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، این آیین فرهنگی و معنوی بعدازظهر سه‌شنبه 25 بهمن ماه در آستانه عید مبعث رسول اکرم(ص) با حضور محمدرضا رضوان‌طلب رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک و جمعی از مسئولان و فرهنگ‌دوستان کشور در این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در پایتخت اجرا شد.  
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با موضوع «‌داستان راه‌یافتگان(سفرنامه‌های حرمین شریفین)» و نادر کریمیان سردشتی پژوهشگر و مدرس دانشگاه با موضوع «سفر تاریخ‌ساز پیامبر اسلام(ص) از مکه به مدینه بر اساس شواهد و اسناد تاریخی» در این مراسم سخنرانی کردند. 
مراسم آیینی و شعرخوانی در منقبت رسول اکرم(ص) و ارائه گزارشی از کارگاه تخصصی نظری و عملی «آشنایی با کتابت قرآن کریم به خط کوفی» که به مناسبت این آیین معنوی در روز سه‌شنبه با حضور پرشمار پژوهشگران و هنرجویان حوزه خوشنویسی و هنر اسلامی و تدریس استاد همایون مقدس در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شد، از دیگر برنامه‌های این آیین گرامیداشت بود. همچنین به سه نفر از مهمانان این جشن، سفر زیارتی به بارگاه حضرت رضا(ع) در مشهدمقدس به قید قرعه اهدا شد. 
این خبر حاکی است، کتابخانه و موزه ملی ملک که توسط حاج حسین آقا ملک در سال 1316 بر بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) وقف شده است، هر ساله هشت آیین وقف‌نامه‌ای شامل جشن گرامی‌داشت میلاد باسعادت پنج تن آل عبا(ع)، ولادت پربرکت امام رضا(ع) و مبعث رسول اکرم(ص) و همچنین مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یارانش در دهه اول محرم، را براساس وقف‌نامه این مجموعه برگزار می‌کند.
شایان ذکر است، این مجموعه در حال حاضر همه‌روزه بجز روزهای تعطیل، از ساعت 8:30 تا 16:20 (پنج‌شنبه‌ها از ساعت 9 تا 16:20) واقع در «تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» پذیرای دوستداران تاریخ و هنر اسلامی- ایرانی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی