پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گزارشی از تشرف زائران بمی به مشهد مقدس؛
۱۴۰۱-۱۱-۱۸

سفر تا خانه پدری

صحبت از سفر خاطره‌انگیزی است که روزیِِ بچه های شهرستان بم شد، سفری به «خانه پدری» که به دعوت آستان قدس رضوی، در روز ولادت امام علی(ع) رقم خورد.

جواد پسر جوان و همسفر کاروان ما از دارالصابرین تا مشهد مقدس بود. تازه درسش تمام شده بود و برای کنکور مهیا می شد. در حادثه دهشتناک زلزله بم خانواده اش را از دست داده بود.

برای اولین بار بود که به همراه رفقایش به زیارت حضرت رضا علیه السلام مشرف می شد. سوار اتوبوس که شد انگار توی دلش اضطراب و نگرانی بود. بچه ها همه شاد و خندان بودند اما جواد از گوشه چشم هایش قطره های اشک جاری بود و زیر لبش ذکر می گفت. کنارش رفتم و تا نگاهش کردم خودش را جمع کرد و لبخندی زد. وقتی که سر حرف باز شد گفت: «دلم برای پدر و مادرم تنگ شده، دلم می خواست توی این سفر همراه من زیارت حضرت بودند.»

می گفت از مادربزرگ مرحومش شنیده که پدر خیلی ارادت به امام هشتم داشت، تا جایی که اسم او هم به نیت شفا و سلامتی، جواد گذاشتند تا امام رضا به حق جوادش بیماری که از بدو تولد داشته عنایت کرد و شفا گرفت؛ اما، حسرت می خورد که ای کاش پدر و مادرش امروز کنارش بودند.

هنگام تشرف به حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام همه بچه ها و رفقای امام رضایی که همسفر ما بودند مثل ابر بهاری گریه می کردند. انگار که به خانه پدری پا گذاشتند. خانه ای که پراز عطر گل های نرگس و چای نبات داغ صلواتی بود. خانه ای که هر کجا قدم می گذاشتی فقط تکریم زائر بود.

سفر خاطره‌انگیزی که روزیِ بچه های شهرستان بم شد، سفری به «خانه پدری» که به دعوت آستان قدس رضوی، در روز ولادت پدر امت، امام علی(ع) رقم خورد.

سالروز ولادت امیرمؤمنان، حضرت علی(ع) برای هر کس هم که روز جشن و سرور و شادی باشد، برای برخی مثل جواد همسفر ما مقارن با روز دلتنگی است؛ کودکان و نوجوانانی که از سایه پرمهر و باصلابت پدر در زندگی خود محروم هستند و دیگر کسی دست بر سرشان نمی‌کشد، در روز پدر، یاد و خاطره پشتوانه‌ای را در ذهن زنده می‌کنند که اکنون دیگر زنده نیست.

شماری از این بچه ها، حتی فکرش را هم نمی‌کردند که در روز عید، میهمان ویژه امام مهربانی‌ها باشند و از صدها کیلومتر دورتر، پا به حرم مطهر امام مهربانی ها بگذارند.

وقتی که در هوای سرد مشهد چای نبات حضرتی چایخانه حضرت را از باب تبرک به یکدیگر تعارف می کردند، انگار که در خانه پدری خود هستند.

طرح بزرگ «خانه پدری» روایت ویژه‌ برنامه‌ای است که به همت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و در قالب یک اردوی سه‌ روزه برگزار شد و در قالب این طرح دخترها و پسرهای نوجوان در مقطع دبیرستان که در شهر و دیار خود، مددجوی کمیته امداد و بهزیستی هستند، به همت دبیرخانه‌های خدمت رضوی از سراسر کشور شناسایی و راهی مشهد شدند تا این ایتام، جای خالی پدر را در روز ولادت امیرالمؤمنین(ع) کمتر احساس کنند.

ناگفته نماند بسته سوغات متبرک حرم رضوی هم که  محتویِ قطعه نفیسی از فرش حرم، جانماز، عطر و مُهر تربت امام هشتم بود در آخرین روز سفر به بچه ها به  عنوان یادگاری و سوغات خانه پدری داده شد.

 

گزارشگر: حامد شجاعی- خادمیا ر رسانه ای آستان نیوز از کرمان

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی