پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۶

حرم رضوی در شب شهادت خورشید کاظمین غرق در ماتم بود

حرم مطهر رضوی در شب شهادت خورشید کاظمین حضرت موسی بن جعفر (ع) غرق در عزا و ماتم بود.

 

 

به گزارش آستان نیوز، همزمان با فرا رسیدن شب شهادت مظلومانه هفتمین پیشوای شیعیان باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر(ع) بیرق عزا بر فراز گنبد صاحب عزای این مصیبت بزرگ؛ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برافراشته شد و خیل عزادران برای عرض تسلیت شهادت مظلومانه این امام همام به محضر فرزندش امام رضا(ع) مشرف شدند. 

در این شب پر از اندوه هر زائر و مجاوری زمزمه «یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر» بر لب داشت و با اشک و اندوه مرثیه‌خوان شهادت مظلومانه خورشید کاظمین بود. 

ویژه برنامه شب شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با قرائت زیارت امین الله از سوی ذاکر و مداح اهل بیت (ع) رضا آتشبار آغاز شد و با اجرای سرود توسط گروه سرود گلدسته‌های حرم ادامه پیدا کرد. 

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت امام هفتم حضرت امام موسی الکاظم پرداخت و گفت: تنها دو دسته از انسان‌ها می‌توانند از نورانیت و هدایت قرآن بهره‌مند شوند که این دو گروه عبارتند از «صابران» و «شاکران» یعنی کسانی که بسیار اهل شکر و بسیار اهل صبر هستند. 

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: دو عنصر صبر و شکر با هم عجین هستند و شکر همواره با صبر همراه است و کسی که اهل صبر و شکر باشد به مقامات عالی انسانی نائل خواهد آمد. 

وی «صابر» و «شاکر» را از مهمترین صفات این امام برشمرد و افزود: حضرت موسی بن جعفر(ع) قریب به ۱۵ سال از عمر شریف خود را در زندان‌های هارون الرشید گذراند ولی حتی یک بار هم لب به شکوه نگشود و با صبوری این دوران را سپری کرد و در این مدت حمد فراوان از زبان ایشان شنیده می‌شد.

در این مراسم همچنین ذاکر و مرثیه‌سرای خاندان عصمت و طهارت (ع)؛ سید رضا نریمانی به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) پرداخت و شعرخوانی علیرضا خاکساری و حمیدرضا برقعی از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی