پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۷

روایت داستان‌های کوتاه و پندآموز از زمانه امام موسی کاظم(ع) در کتاب «زندان زاهر»

کتاب «زندان زاهر» شامل هشت داستان کوتاه براساس زندگی هفتمین ستاره آسمان امامت و ولایت است که همزمان با سالروز شهادت امام موسی الکاظم(ع) از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به علاقه‌مندان معرفی می‌شود.  به گزارش آستان‌نیوز،  این کتاب در قالب داستانی به قلم محمدرضا عابدی شاهرودی نویسنده و پژوهشگر علوم اسلامی به‌طوری ساده اما تاثیرگذار نوشته شده است. 

در این اثر به مقطعی از زندگی امام موسی الکاظم(ع) پرداخته شده که هارون الرشید در دستگاه عباسی به قدرت رسیده  و اختناق عمومی به راه انداخته است تا هم جلوی ارتباط شیعیان با امام را بگیرد و هم ایشان را به حبس محصور کند همه داستان‌های در چنین فضایی روایت می‌شود و گوشه‌‌ای از زندگی امام و شیعیان را در آن دوران، معجزات و کرامات امام هفتم (ع) که برای سال‌ها در زندان و سیاه چال‌های زندان عباسی بود را در قالب  هشت فصل از جمله پابرهنه، وضو، شتر، مزرعه، مباحثه، دزدی، پنجاه نفر و جانشین به تصویر می‌کشد.
گفت وگوی امام موسی کاظم (ع) با هارون عباسی برای نشان دادن نسب خود به پیامبر، کمک مالی امام کاظم (ع) به بکّار قمی که بعد از برگشتن از سفر حج مغازه‌اش مورد سرقت قرار گرفته بود، لطف و عنایت امام هفتم شیعیان به مسیب‌ زندان بان زندان سندی بن شاهک همگی روایت‌های از علم، بخشش، فروتنی امام در برابر یاران و اصحاب خویش حتی دشمنانشان است و اینکه برای کمک به شیعیان همواره پیشتاز بودند.
در اولین داستان این کتاب ماجرای مسلمان شدن بشر حافی  و توبه اش را می خوانیم. علی بن یقطان، نعمان جمال، سعد کشاورز،  هارون الرشید، بکار قمی،  قبیله الغیده و مسیب زندان بان از دیگر افرادی هستند که در این کتاب داستان مواجه  آن‌ها با لطف و عنایت امام موسی بن جعفر(ع) براساس منابع معتبری از جمله «مدینه المعاجز» ، «عیون‌الاخبارالرضا (ع)»، «الکامل فی التاریخ»، «ارشاد مفید» روایت می‌شود.
کتاب «زندان زاهر»120 صفحه دارد و در قطع رقعی و با طراحی جلد جعفر پیشه با قیمت ۲۰ هزار تومان  سال گذشته از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ای مولای من، اما من که نمی‌توانم شما را فراری بدهم یا در فرار کمک کنم. اینجا زندان سندبن شاهک است ، هیچ راه فراری از این جا وجود ندارد ، در اینجا حتی در و دیوار هم برای سندی بن شاهک جاسوسی می‌کنند کسی نمی‌تواند از اینجا فرار کند. امام در حالی که دوباره به نماز ایستادند، فرمودند: «امر خدا، انجام خواهد شد.» 
محمدرضا عابدی شاهرودی مولف و پژوهشگر علوم اسلامی متولد سال 1359 است و پیش از این آثاری از جمله «آتش جن خاک آدم» و «بادیمانی» را منتشر کرده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب  و یا مشاهده سایر آثار این انتشارات می‌توانند به فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی کتاب این انتشارات به آدرس www.behnashr.com مراجعه کنند. یا  پیام درخواست کتاب را به شماره 09027652008 پیامک کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی