پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام و المسلمین مروی عنوان کرد؛
۱۴۰۱-۱۱-۲۷

ایستادگی در برابر ظلم سیره عملی زندگی امام کاظم(ع)

تولیت آستان قدس رضوی ایستادگی در برابر ظلم و ظالم را سیره عملی زندگی امام موسی کاظم(ع) دانست.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم عزاداری شام شهادت امام موسی کاظم(ع) که در مسجد موسی بن جعفر(ع) محله شهید بابانظر مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه نزول تمامی پیغمبران مقدمه‌ای برای زمینه سازی بعثت پیامبر اسلام(ص) بوده است؛ اظهار کرد: حضرت محمد(ص) به جایگاهی در شب معراج در پیشگاه خداوند متعال دست یافت که جبرائیل واسطه میان پیامبر و خداوند متعال نتوانست به آن جایگاه قدم گذارد.
وی مودت و محبت به اهل بیت(ع) را رمز ماندگاری رسالت پیامبر اسلام(ص) دانست و بیان کرد: مودت به اهل بیت(ع)  لازمه ماندگاری مکتب نبوی و موجب جاودانی یکتاپرستی و هدایت الهی است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اهمیت محبت نسبت به اهل بیت(ع) در دل مؤمنان، عنوان کرد: اهمیت نعمت ولایت را کم ندانیم زیرا سرمایه بزرگ و ثروت عظیمی است که بهره‌اش در جهان اخروی نمایان می شود.
وی در ادامه به فضائل و خصوصیات ممتاز ائمه اطهار(ع) اشاره و تصریح کرد: شیعه حقیقی کسی است که در عمل، گفتار و رفتار از اهل بیت(ع) پیروی کند و در حد توان ائمه اطهار(ع) را الگوی خویش قرار دهد و فضایل اخلاقی آن حضرات را در زندگی خود جاری و ساری سازد.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: انسان مسلمان باید در طریق هدایت حرکت کند و قضاوت مردم و سخن دیگران تأثیری بر رفتار و عملکردش نداشته باشد و همواره رضای الهی را در نظر داشته باشد.
وی کینه نسبت به برادر مسلمان را موجب دوری انسان از رحمت الهی دانست و ادامه داد: مهربانی و محبت میان مسلمانان یکی از خواسته‌های پیامبر اسلام(ص) است و اهتمام به دستورات آنان موجب خشنودی و رضایت بشر در جامعه می شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به سیره زندگی نورانی امام موسی بن جعفر(ع)، به ذکر نمونه‌هایی از زندگی حق طلبانه این امام معصوم و سخت گیری‌های فراوان حکام جور بر این پیشوای امت اسلام، پرداخت و ابراز کرد: یکی از خصوصیات ائمه اطهار(ع) این است که هر کدام از آنان در برابر ستمگران می ایستادند و در این مسیر تمام سختی ها را به جان خریده و تحمل می کردند؛ سال‌های طولانی زندان و شکنجه امام موسی کاظم(ع) خود گواهی بر تأثیرگذاری و ایستادگی آن حضرت در برای ستمگران و ظالمان است.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز تحریم‌های اقتصادی ظالمانه‌ای که استکبار علیه ملت آزاده و حق طلب ایران اعمال می‌کند نمونه‌ای از سختی‌هایی است که مستکبران و دشمنان دین خدا علیه آزادی خواهی و حق طلبی مردم انجام می‌دهند؛ ایستادگی در برابر ظلم اگرچه سختی‌هایی را ممکن است برای انسان ایجاد کند اما عزت، پیروزی و نصرت الهی را به همراه خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی