پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با چهارشنبه های امام رضایی؛
۱۴۰۱-۱۱-۲۷

یک دبستان در دشتستان معطر به شمیم رضوی شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و درچهارشنبه امام رضایی با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، مدیحه سرایی و حضور پرچم متبرک رضوی دل های کارکنان و دانش آموزان دبستان غیر دولتی ادب فارسی روانه صحن و سرای امام هشتم(ع) شد.

به گزارش آستان نیوز از بوشهر با دعوت از مسئول کانون های خدمت رضوی شهرستان دشتستان و تقدیر از دانش آموزان سادات در دبستان غیر دولتی ادب فارسی حال و هوای مدرسه با حال معنوی حریم ملکوتی آستان قدس رضوی پیوند خورد.
عباسعلی اسدی مسئول کانون های خدمت رضوی شهرستان دشتستان با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) با اشاره به دوران اسارت آن امام همام  در زندان حاکم مستبد عباسی گفت: امام موسی کاظم(ع) از جمله ائمه بزرگوار شیعه است که این امام مظلوم قریب به ۴ سال در زندان هارون‌الرشید در اسارت بودند، ولی با توکل و دعا و نیایش به درگاه باریتعالی شرایط سخت و ناگوار را تحمل نمودند.
وی افزود: حضرت امام موسی کاظم(ع) به خاطر تحمل ناملایمات زمان، به کاظم معروف شد و اخلاق او در علم و تواضع و کثرت سخاوت و بخشندگی مثال زدنی بود.
اسدی، اجرای چهارشنبه امام رضایی با برگزاری برنامه های فرهنگی در مدارس را زمینه ساز ترویج فرهنگ ناب رضوی بین نسل نو و تلاش برای نهادینه کردن عشق و محبت به امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) در جهت ترویج فرهنگ اهل بیتی و امام رضایی بیان نمود.
وی بااشاره به فعالیت کانون های خدمت رضوی شهرستان دشتستان گفت: کانون‌های خدمت رضوی تشکل‌های مردم نهادی هستند که با عشق و دلدادگی به امام رضا(ع) در قالب تشکیلات منسجم مردمی کنار هم جمع شدند تا در قالب شبکه خادم یاری با کمک و خدمت‌رسانی جهادی به نیازمندان گره‌گشایی کنند، که تا کنون اقدامات گسترده ای را در حوزه خدمت به نیازمندان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی انجام داده اند.
قاسمی خادمیاررضوی و مدیردبستان نیز با تشکرازمسئول کانون های خدمت رضوی شهرستان گفت: حلم و بردباری از ویژگی‌های امام موسی کاظم(ع) است، ایشان علم را با حلم درآمیخته بودند و با گذشت در مقابل مسائل، مشکلات اجتماعی، دشمنان خویش را به اسلام دعوت می‌کردند.
وی با بیان اینکه بخشندگی یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان بود، خاطرنشان کرد: در روایات داریم در مقابل کسانی که به امام بدی می‌کردند، امام برای آن ها هدیه می‌فرستادند و این نهایت و بالاترین درجه بخشندگی است که در مقابل بدی دیگران به آن ها احسان می‌کردند.
در پایان این مراسم بسته های تبرکی از حرم امام رضا(ع) به دانش آموزان اهدا شد و از سه دانش آموزسادات تقدیر به عمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی