پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۲۹

حضور پای کار بانوان رضوی برای زلزله زدگان اسکان یافته در ارومیه

خادمیاران کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی ارومیه از ابتدای وقوع زلزله خوی به طرق مختلف در کنار زلزله زدگان هستند و کوشیده اند قدری از آلام شان را برطرف کنند.

مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی ارومیه در گفتگو با آستان نیوز از آذربایجان غربی گفت: وقتی جایی از ایران عزیز دچار بلایای طبیعی و بحران می شود، همه با یکدیگر همدل و یکپارچه می شوند تا آلام و مشکلات هموطنان را کاهش دهند که کانون بانوان و خانواده دفتر خدمت رضوی ارومیه از نخستین ساعات اولیه زلزله خوی کار کمک رسانی را شروع کرد.
ناهید نجف پیر افزود: پس از اسکان زلزله زدگان در اماکن و مساجد ارومیه، کانون بانوان خدمت رضوی ارومیه، تمامی خدمات خود اعم از تهیه البسه راحتی و لباس گرم، لوازم بهداشتی(توزیع در چند نوبت)،استحمام، خدمات درمانی، تغذیه و خدمات فرهنگی را در سه مسجد موسی بن جعفر(ع)، لطفعلی خان و سید جواد به زلزله زدگان آغاز کرد .
وی در خصوص اقدامات درمانی و بهداشتی اسکان یافتگان در ارومیه گفت: دو نوزاد ۹ روزه و ۴ ماهه در میان اسکان یافتگان است که کارهای مربوط به واکسن و درمان آن ها با هماهنگی مرکز بهداشت منطقه صورت گرفت، همچنین بیماران روزی دو نوبت ویزیت شده و تحت درمان قرار گرفته اند و افرادی که نیاز به مشاوره دارند نیز توسط دکتر ملکی نیا از کانون مشاوره خدمت رضوی، به همراه همکارانشان در چند نوبت، کار مشاوره را برای زلزله زدگان انجام می دهند.
وی اضافه کرد: یک نوزاد در سومین روز اسکان در ارومیه  به دنیا آمد و با هماهنگی یکی از خادمیاران، مادر و فرزند بلافاصله پس از مرخص شدن از بیمارستان، به منزل شخصی خادمیار منتقل شدند و تا اکنون نیز در آنجا به سر می برند که حال عمومی نوزاد دختر و مادر خوب است.
نجف پیر در زمینه کارهای بهداشتی نیز گفت: در مسجد لطفعلی خان حمام وجود دارد و اسکان یافتگان استفاده می کنند، اما برای مساجدی که حمام ندارند با هماهنگی صورت گرفته با چند گرمابه، به وسیله  مینی بوس کار خدمات رسانی استحمام  برای زلزله زدگان اسکان یافته انجام می شود.
وی به برنامه های فرهنگی انجام شده هم اشاره کرد و مراسم جشن روز پدر در تالار شمس، تشکیل کلاس های درس برای دانش آموزان توسط یکی از خادمیاران، مراسم اعتکاف ایام البیض، مراسم جشن و مولودی در مناسبت ها، برنامه عزاداری وفات حضرت زینب(س)، اجرای روزانه برنامه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان ارومیه و دیدن فیلم در سینما با هماهنگی ادارات و سازمان ها را از برنامه های اجرا شده در این ایام عنوان کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی