پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۱-۳۰

کمک ۱۵۰ میلیون تومانی خادمیاران آران و بیدگل به زلزله زدگان خوی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل از جمع آوری کمک‌های ۱۵۰ میلیون تومانی نقدی و غیر نقدی خادمیاران و یاوران رضوی این شهرستان با اجرای پویش «هر خانواده یک بسته برکت به عشق ثامن الحجج برای خوی» و اعزام محموله به شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، عباس آذرباد با اشاره به اینکه حدود ۴ میلیون تومان از کمک‌ها نقدی و مابقی آن‌ غیر نقدی شامل مواد غذایی، البسه، پتو، اسباب بازی و لوازم التحریر است گفت: کمک‌های نقدی به حساب آستان قدس رضوی مربوط به شهرستان خوی مستقیم واریز خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه فرش، نان و مقادیر زیادی لباس به همراه هزینه حمل و نقل نیز به ارزش ۳۰ میلیون تومان توسط خادمیاران و یاوران رضوی آران و بیدگل تهیه و جمع آوری و برای ارسال به گروه‌های جهادی شهرستان تحویل شد تصریح کرد: کمک‌های غیر نقدی شامل ۷۰۰ کیلوگرم برنج ایرانی(۶۶۰ کیلوگرم) و خارجی(۴۰ کیلوگرم)، ۴۳ بسته سویا، یک بسته نبات، ۳۶۸ بسته ماکارونی، چای ۱۰۰ بسته، ۷۷ کیلوگرم قند و شکر، مخزن گاز دو کیلویی پنج عدد، ۲۶ جفت کفش مردانه و بچگانه، ۴۱ عدد روغن مایع، ۱۱ بسته پوشک بچه، ۱۵ قوطی کمپوت و کنسرو، ۹۶ عدد تن ماهی، ۲۶ کیلوگرم انواع حبوبات، بیسکویت ۱۰ عدد، توپ کوچک ۶عدد، لباس نو ۲۱ دست، کیف و لوازم التحریر سه عدد، ۵۲ بسته پودر لباسشویی، ۱۵ جفت کفش ورزشی توپ، پتوی مسافرتی ۶ عدد، ۱۵ دست لباس ورزشی نو، راکت بدمینتون، اسباب بازی، وسایل بهداشتی بانوان، یک دستگاه بخاری برقی نو، ۸۰ عدد کلوچه، نودالیت، پنج بسته خرما و ۴۰ قطعه فرش به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان است.
به گفته وی، خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی پس از اعلام فراخوان پویش «هر خانواده یک بسته برکت به عشق ثامن الحجج برای خوی» در آران و بیدگل در روز ۲۰ بهمن کمک‌های نقدی و غیر نقدی را جمع آوری و ۲۹ بهمن از برکت عید بزرگ و فرخنده مبعث بارگیری و به شهرستان خوی ارسال کردند.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل تاکید کرد: کمک‌های جمع آوری و ارسال شده از طریق هماهنگی با دبیرخانه استان آذربایجان غربی به دفتر خدمت رضوی شهرستان خوی برای توزیع بین مردم مناطق روستایی زلزله زده توزیع خواهد شد.
آذرباد یادآور شد: دفتر خدمت رضوی‌ در آران و بیدگل با همکاری و تعامل گروه‌های مردمی و جهادی این شهرستان برای کاهش مشکلات کمبود مواد غذایی و تامین مایحتاج اولیه مردم مناطق محروم و روستایی شهرستان زلزله‌زده خوی پویش «هر خانواده یک بسته برکت به عشق ثامن الحجج برای خوی» را ضمن همدلی و دلجویی با این هموطنان در یاری و حمایت از آن ها توسط خادمیاران و یاوران رضوی به مدت ۹ روز اجرا کرد.
زلزله‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتری هشتم بهمن ماه جاری در خوی با محوریت بخش فیرورق این شهرستان اتفاق افتاد که موجب تخریب و ویرانی بخشی از ساختمان‌های مسکونی و خسارات سنگین در برخی مناطق شد.
اگر چه نیروهای امدادی و جهادگران به دنبال این زمین لرزه، نسبت به تامین مایحتاج و نیز امدادرسانی به مردم زلزله زده اقدامات مختلفی انجام می‌دهند اما با توجه به گستره مناطق زلزله زده و خدمات ارائه شده هنوز نیازهای مردم رفع نشده است.
چادر با توجه به برودت شدید هوا در شب‌ها و نیز کمبودهای مختلف از جمله مواد بهداشتی و غذایی و وسایل گرمایشی از مهم‌ترین مشکلات مردم در خوی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی