پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۱

همکاری‌های مشترک اقتصادی میان منطقه ویژه اقتصادی سرخس و ترکمنستان توسعه می‌یابد

منطقه ویژه اقتصادی سرخس که با هدف معرفی ظرفیت‌های خود برای جذب سرمایه‌گذاران ترکمنستانی و ایجاد ارتباط میان تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور، در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در شهر عشق آباد ترکمنستان حضور پیدا کرده بود، کار خود را با تشکیل تیم‌های مشترک اقتصادی پایان داد.

به گزارش آستان نیوز، در این نمایشگاه سه روزه که با حضور مدیران عالی رتبه کشورهای ایران و ترکمنستان برگزار شد، راهکار هم‌افزایی بین دست‌اندرکاران حوزه لجستیک و حمل و نقل ترکمنستان و منطقه ویژه اقتصادی سرخس بررسی شد. 
 

تشکیل تیم‌های مشترک اقتصادی
مدیر سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی سرخس، مهم‌ترین دستاورد حضور این موسسه در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان را ایجاد تیم‌های کاری و اقتصادی مشترک با سرمایه‌گذاران و ذینفعان ترکمنستانی دانست و گفت: درحال حاضر چندین جلسه به منظور توسعه همکاری‌های مشترک برگزار شده است. 
یاسر نیک پرست ادامه داد: با توجه به این‌که تاکنون هیئت‌های محدودی از ایران به ویژه منطقه ویژه اقتصادی سرخس با تجار و بازرگانان ترکمنستانی ارتباط برقرار کرده‌اند، این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی طرف مقابل با ظرفیت‌های منطقه به‌شمار می‌رفت.
او با اشاره به ایجاد ارتباطات دو جانبه میان تعدادی از تجار و دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل کشور ترکمنستان با منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: این ارتباطات در آینده می‌تواند منجر به عقد قراردادهای بسیار خوبی برای منطقه و ارزآوری برای کشور شود.
نیک پرست ادامه داد: با توجه به تحولات جهانی، موضوع فعال شدن کریدورهای(گذرگاه) شمال به جنوب و شرق به غرب در کشور از طریق منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، از همین رو ایجاد تعامل مثبت با شرکای ترکمنستانی می‌تواند در رونق اقتصادی و فعال شدن بیشتر این کریدور نقش موثری داشته باشد.
او افزود: در این راستا مذاکراتی با مدیران دولتی و راه‌آهن ترکمنستان و همینطور فعالان اقتصادی این کشور انجام شده است که هر دو طرف بر تلاش برای فعال‌سازی این گذرگاه‌ها از طریق ایجاد تسهیلات مناسب برای سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا تاکید کردند.
نیک پرست با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل ترکمنستان گفت: در این راستا پیش‌نویس چندین تفاهم‌نامه در حال آماده‌سازی است که پس از طی مراحل نهایی، به امضا دو طرف خواهد رسید.
او ادامه داد: در این نمایشگاه همچنین از سرمایه‌گذاران ترکمنستان به صورت رسمی دعوت شد تا با حضور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از نزدیک با زیرساخت‌ها و امکانات موجود برای سرمایه‌گذاری آشنا شوند که این دعوت با استقبال طرف مقابل روبرو شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی