پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۱

آغاز عملیات اجرایی ساخت ملزومات چوبی صحن حضرت زينب(س) در كربلاي معلی

مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ملزومات چوبی پروژه صحن حضرت زينب(س) در كربلاي معلی توسط این شرکت خبر داد.

سید احمد علویون در گفت‌وگو با آستان نیوز بیان کرد: قرارداد فاز نخست ساخت درب‌ها و پنجره‌هاي صحن حضرت زينب سلام الله عليها که در جوار بارگاه منور حضرت سيد الشهداء(ع) قرار دارد، در فروردين ماه سال جاري میان شرکت آرایه‌های معماری رضوی و ستاد بازسازي عتبات عاليات منعقد شد.
او ادامه داد: بخشي از مواد اوليه این پروژه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان خريداري شده و در حال ترخيص از گمركات كشور است. 
مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی افزود: هم زمان نیز مراحل طراحي درب‌ها و پنجره‌ها منطبق با معماري ايرانی اسلامي اجرا می‌شود.
او درباره جزئیات این طرح گفت: در قالب قرارداد منعقد شده با ستاد بازسازی عتبات عالیات، قرار است در فاز نخست حدود 2 هزار متر مربع درب و پنجره سنتی ساخته و به کربلای معلی ارسال شود.
علویون ادامه داد: عملیات اصلی ساخت این ملزومات در کارخانه صنایع چوب رضوی انجام خواهد شد.
او با اشاره به بهره‌گیری از هنرهای ایرانی اسلامی در ساخت ملزومات چوبی صحن حضرت زینب(س) اظهار کرد: در ساخت درب و پنجره‌های مذکور از هنرهای گره‌چینی، ارسی مزین به شیشه‌های رنگی، منبت و... استفاده خواهد شد.
علویون ادامه داد: چوب مورد استفاده در این پروژه نیز ساج طلایی برمه است که جزء مرغوب‌ترین گونه‌های چوب جهان به‌شمار می‌رود.
او درباره زمان تحویل این ملزومات گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات ساخت درب‌ها و پنجره‌های ساختمان مقام حضرت زینب سلام الله عليها تا قبل از اربعین حسینی در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد. ساخت سایر ملزومات فاز نخست نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی