پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۲

گل‌آرایی حرم‌ امام حسین(ع) توسط خادمان حرم رضوی در آستانه سوم شعبان

خادمان حرم مطهر رضوی در آستانه میلاد خجسته حضرت امام حسین(ع) و قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) اعتاب مقدس کربلا را با 300 هزار شاخه گل آذین‌بندی می‌کنند.

به گزارش آستان نیوز، در آستانه ماه شعبان و فرارسیدن میلاد سه گوهر تابناک عصمت و طهارت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل عباس(ع) و امام سجاد(ع)، حرم‌های مقدس امامان شیعه در عراق به همت جمعی از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) آذین‌بندی شد تا اعتاب مقدسه عراق معطر به شمیم رضوی شود.
حسین فرجی، مسئول گروه گل‌آرایی اعتاب مقدسه و از خادمین بارگاه منور رضوی با اشاره به جزئیات گل‌آرایی ویژه صحن و سرای حرم‌های مقدس گفت: در آستانه ماه شعبان جمعی از خادمان حرم رضوی با دو دستگاه تریلی و 300 هزار شاخه گل کار گل‌آرایی صحن و سرای حرم‌های مقدس در عراق را آغاز کردند تا به استقبال میلاد فرخنده حضرت امام حسین(ع) و جشنواره «ربیع الشهادة» بروند.  
وی با بیان اینکه 21 سال متوالی است که اعتاب مقدس در اعیاد شعبانیه توسط تولیدکنندگان و ناذران گل آذین‌بندی می‌شود، افزود: خادمان حرم رضوی کار گل‌آرایی را از شب عید مبعث در حرم حضرت امیرالمومنین(ع) آغاز و در روز عید نیز حرم حضرت قمربنی هاشم(ع) را تزئین کردند.
فرجی ادامه داد: شب گذشته نیز ضریح مطهر امام حسین(ع) گل‌آرایی شد و قرار است تا سوم شعبان تمامی صحن و سرای حرم اباعبدالله(ع) آذین‌بندی شود. امروز نیز کار گل‌آرایی امامین جوادین(ع) در کاظمین و فردا نیز حرم امامین عسکریین انجام خواهد شد.
مسئول گروه گل‌آرایی اعتاب مقدسه اظهار کرد: علاوه بر بارگاه‌های ائمه اطهار(ع) در نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامراء سایر مزار و زیارتگاه‌های عراق نیز تا سوم شعبان با دسته‌های گل آذین‌بندی می‌شوند.
وی با بیان اینکه در این اقدام معنوی 18 نفر از خادمان و ناذران گل مشارکت داشتند افزود: هر ساله به نیت یکی از ائمه اطهار(ع) کار گل‌آرایی مزارهای مطهر انجام می‌شود که امسال از طرف بانو حضرت زینب کبری(س) گل‌آرایی و تزئین حرم‌های مطهر انجام شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی