پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۲

برگزاری نشست تخصصی ویژه طلاب آفریقایی در حرم مطهر رضوی 

به همت مرکز امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی نشست تخصصی ویژه طلاب غیر ایرانی بارگاه منور رضوی در حرم مطهر برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ذوالفقاری، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در این نشست تخصصی که به منظور بررسی تاثیر کمک‌های آفریقا بر گسترش آیین اسلام با حضور جمعی از طلاب غیر ایرانی از کشورهای آفریقایی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اسلام در آفریقا اسلام اهل بیت(ع) است و قبل از رفتن اسلام به مدینه، توسط مهاجرین به حبشه وارد شد و به شهادت تاریخ، هر کجا اسلام دچار گرفتاری شده آفریقا پناهی برای این دین بوده است.
وی افزود: در طول تاریخ دو هجرت بزرگ توسط اهل البیت(ع) اتفاق افتاده، یک هجرت به سمت ایران توسط سادات حسینی و هجرت دیگر به سمت آفریقا توسط فرزندان امام حسن(ع) است. امید است این حضور طلاب و آموزش و تربیت آنها در ایران موجب اشاعه هر چه بیشتر تشیع در آفریقا شود. 
در پایان این مراسم عمر محمد از کشور نیجریه و از طلاب مدرسه شهید صدر قم که در این مراسم ملبس به لباس روحانیت شد عنوان کرد: شش سال در شهر قم در مقطع کارشناسی ارشد علوم قرآنی تحصیل کردم و امروز پس از فارغ التحصیلی توفیق پوشیدن لباس روحانیت را یافتم. 
وی افزود: در مدت حضورم در ایران چیزهای زیادی از ایران به عنوان خاطره و یادگاری با خود می‌برم که مهمترین آن مباحث فرهنگی و آموزش‌هایی است که فرا گرفتم و با کمک خدا تلاش می کنم این مطالب را به کسانی که طالب آن هستند در کشور خودم برسانم و مُبلّغی برای تشیع و دین اسلام باشم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی