پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۳

پیشرفت ۹۵ درصدی احداث پایانه تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با پیشرفت 95 درصدی پروژه ساخت پایانه بزرگ تخلیه، بارگیری و بارانداز در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، اولین سایت بخش خصوصی در این منطقه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: احداث این پایانه توسط شرکت زنجیره تامین واگن خاورمیانه به عنوان بخش خصوصی در حال انجام است و با راه‌اندازی این سایت خصوصی، بارگیری و تخلیه بارهای صادراتی و وارداتی و همچنین ترانشیپ(انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر) و جابجایی انواع بار از واگن‌های ایرانی و اروپایی به واگن‌های روسی و بالعکس انجام می‌گیرد.
محمدرضا برهمند گفت: در این سایت همچنین علاوه‌بر تخلیه و بارگیری به‌صورت کانتینری، امکان انبار کردن کالا وجود دارد.
او با اشاره به احداث انواع خطوط ریلی عریض و نرمال در مجاورت یکدیگر در این پروژه گفت: یکی از مزیت‌های اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، ورود خطوط ریلی آسیای میانه به داخل منطقه است که این امر کاهش هزینهها و تسریع فرایند تخلیه و بارگیری کالا را در این منطقه در مقایسه با سایر مناطق به دنبال داشته است.
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس، میزان سرمایهگذاری در طرح احداث پایانه تخلیه و بارگیری را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست آن، 40 نفر به صورت مستقیم در این سایت مشغول به کار خواهند شد.
او افزایش روان‌سازی در امر صادرات، واردات و ترانشیپ کالا را یکی دیگر از مزیت‌های احداث این پایانه در منطقه دانست و افزود: زمین این سایت با شرایط بسیار عالی در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده شده و تمامی عملیات ساخت سایت ریلی توسط بخش خصوصی در حال انجام است. 
برهمند ادامه داد: یکی از سیاستهای منطقه ویژه اقتصادی سرخس، خصوصی‌سازی عملیات تخلیه و بارگیری است که در این راستا منطقه با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات، شرایط را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ حمل و نقل داخلی و خارجی مهیا کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی