پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۴

دومین جلسه «آینده پژوهی رشته علوم و معارف اسلامی» در مدرسه امام رضا(ع) برگزار شد

در دومین جلسه «آینده پژوهی رشته علوم و معارف اسلامی با گرایش رشته فلسفه و حکمت»، با حضور عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی به تبیین جایگاه علوم اسلامی در بین علوم انسانی در جمع دانش آموزان دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) پرداخته شد. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رامین گلمکانی ابتدا با بیان نکاتی در خصوص رشته فلسفه اظهار کرد: در قدم نخست باید پرسید: «کدام علم ما را در مسیر باطل قرار می‌دهد؟ حقیقت چیست و مسیرش کجاست؟»؛ جامع این علوم فلسفه و عرفان است. البته تشخیص مدرسه و مرکز علمی برای ادامه تحصیل نیز اهمیت زیادی دارد.  
وی افزود: فلسفه و عرفان، حقیقت گمشده انسان است. با این همه، مطابقه آیه 18 سوره زمر: «الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه ...» با مختصات این رشته آشنا شوید و سپس برای آینده تحصیلی و شغلی دست به انتحاب اصلح بزنید. با داشتن علاقه، استعداد متوسط و پشتکار شدید، می‎توانید در رشته فلسفه و عرفان موفق شوید.  
استادیار دانشگاه رضوی تاکید کرد: فضای کاری نیز به رشته مربوط نیست، به همت و تلاش خود فرد مربوط است تا از همه داشته‌های خود اعم از استعداد، هوش، مدرک تحصیلی و... در زمینه شغلی آینده استفاده کند. 
وی درخصوص معرفی رشته فلسفه و عرفان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز گفت: این گروه علمی، در یک دوره 15 ساله، تامین‌کننده اساتید رشته فلسفه به تعداد 250 نفر در حوزه‎های علمیه و نیز 13هیئت علمی در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور بوده است. 
وی همچنین تشریح کرد: در دوره کارشناسی دانشگاه رضوی در هر رشته‌ای پذیرش شوید، غیر از دروس تخصصی، دروس حوزه علمیه را می‌خوانید و در پایان، تخصص شما در دو رشته در مدرک تحصیلی قید می‌شود. در این دانشگاه برنامه آموزشی و رسیدگی به امور تحصیلی دانشجویان بسیار دقیق و حساب شده است و خروجی‌ها نشان داده بسیار موفق عمل کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی