پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۴

برپایی جشن میلاد سید جوانان اهل بهشت در حرم رضوی

همزمان با شب سوم شعبان جشن میلاد مسرور سید جوانان اهل بهشت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، امشب برای فاطمه گوهر رسیده است شادی به قلب و جان پیغمبر رسیده است، شب سوم شعبان و شب میلاد رحمه الله الواسعه ارباب دل‌ها، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و آغاز اعیاد پر شور شعبانیه است و نقاره‌های حرم در این شب زیبا هلهله کنان این میلاد خجسته و مسعود را بشارت دادند. 
امشب هر عاشق و شیدایی هوای کربلا در سر دارد و دلدادگان خاندان نبوت با تشرف به بارگاه نورانی رضوی این میلاد فرخنده را جشن گرفتند و از جوار مضجع شریف هشتمین امام، دل‌ها را روانه کربلا و خالصانه‌ترین سلام‌ها و درودها را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نثار کردند. 
جشن میلاد امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء با محوریت رواق امام خمینی (ره) برگزار شد و در این جشن پر سرور مولودی خوانان و مدیحه سرایان اهل بیت(ع) نغمه‌سرایی و مولودی خوانی کردند. 
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در این مراسم به ایراد سخنرانی پیرامون سبک زندگی حضرت اباعبدالله (ع) پرداخت و بیان کرد: مهمترین شاخصه امام حسین(ع) عزت‌مندی بود. امام حسین(ع) با شعار «هیهات من الذله» اوج عزت‌مندی را به نمایش گذاشت و آزادگی و عزت‌مندی را به همه آزادگان جهان آموخت. 
خطیب حرم رضوی اظهار کرد: امام حسین (ع) به پیروان خود آموخت مرگ با عزت بهتر از زندگی همراه با ذلت است و ما نیز باید این موضوع را در زندگی خود الگو قرار دهیم. 
وی خاطرنشان کرد: کسی که عبد خدا باشد و در هر حالی خدا را عبادت کند، خداوند او را نزد مردم عزیز می‌کند و به او عزت می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی