پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور تولیت آستان قدس رضوی انجام شد؛ 
۱۴۰۱-۱۲-۰۵

افتتاح ۸ پروژه درمانی آستان قدس رضوی در بیمارستان امام رضا(ع) با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان 

با حضور تولیت آستان قدس رضوی و معاون وزیر بهداشت، 8 پروژه تشخیصی و درمانی با بیش از 100 میلیارد تومان تامین مالی توسط این آستان مقدس، در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد افتتاح شد و برای بهره‌مندی عموم زائران و مجاوران در اختیار قرار گرفت.

به گزارش آستان نیوز، مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها صبح امروز همزمان با سومین روز ماه شعبان و سالروز ولادت حضرت اباعبدالله (ع) برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی ضمن بازدید از ساختمان‌ها و تجهیزات احداث و خریداری شده از محل موقوفات و نذورات، در روند جزئیات برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه خدمات جدید به بیماران و به ویژه محرومان، با اتکا به این ظرفیت‌های جدید قرار گرفت. 
 

از افتتاح مرکز درمان ناباروری تا بهره‌برداری از دستگاه های تشخیص و درمان سرطان
ساخت و تجهیز مرکز درمان ناباروری میلاد از جمله این پروژه هاست که با ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سه طبقه و ۱۵۰۰ متر مربع مساحت احداث شده که دارای سه اتاق عمل و تجهیزات پزشکی مدرن است و طبق برآوردها، روزانه ۱۵ زوج در این مرکز با تعرفه دولتی مورد درمان قرار خواهند گرفت. 
همچنین دو دستگاه «براکی تراپی» و «CTسیمولاتور» و اتاق عمل مربوطه آن، سه پروژه دیگری است که به بهره‌برداری رسید. دستگاه براکی‌تراپی، پیشرفته‌ترین دستگاه درمان سرطان و دستگاه CT سیمولاتور جهت کمک به تشخیص و درمان بیماران سرطانی است و در مجموع ۵۶ میلیارد تومان برای این پروژه توسط آستان قدس رضوی تامین مالی شده است.
راه‌اندازی اتاق عمل «اینترونشنال» با 100 متر مربع مساحت و ۱۷ میلیارد تومان تامین مالی، بهره‌برداری از دستگاه آنژیوگرافی ویژه، اهدایی بیمارستان فوق تخصصی رضوی به بیمارستان امام رضا(ع)، مرمت و بازسازی بخش هماتولوژی و پاویون کادر پزشکی، خرید تجهیزات کمک آموزشی و ایجاد هشت اتاق ایزوله بستری بیماران تنفسی و عفونی، از دیگر پروژه‌های درمانی و آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) است که با حمایت آستان قدس رضوی و مجموعا به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. 
 

تقدیر معاون وزیر از حمایت‌های آستان قدس رضوی
معاون درمان وزیر بهداشت در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها با تمجید از نگاه ویژه تولیت آستان قدس رضوی نسبت به حوزه سلامت و درمان گفت: حمایت‌های این آستان مقدس از بیمارستان موقوفه‌ای امام رضا(ع) در حوزه درمان سرطان و ناباروری قابل تقدیر است. 
دکتر سعید کریمی با تاکید بر اینکه شهر مشهد در حوزه پزشکی به لحاظ علمی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: دانشمندان بسیاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس مشغول به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی هستند که وجودشان برای جامعه پزشکی بسیار ارزشمند است. 
وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای مراجعات مردمی مبتلا به بیماری‌های مختلف از جمله ناباروری و سرطان، تامین امکانات و تجهیزات پزشکی و تشخیصی مسئله بسیار مهمی است اما برخی تجهیزات مورد نیاز، بسیار خاص و گران قیمت هستند و منابع مادی وزارتخانه برای تهیه این تجهیزات محدود است. 
 

خدمت ویژه آستان قدس در دو حوزه مهم تشخیص و درمان ناباروری و سرطان
معاون وزیر بهداشت با قدردانی از آستان قدس رضوی برای تامین مالی پروژه های درمانی بیمارستان امام رضا(ع) افزود: دو دستگاه گرانقیمت براکی تراپی ویژه درمان سرطان و آنژیوگرافی، نیاز اساسی بیمارستان امام رضا(ع) بود که با حمایت آستان قدس رضوی این تجهیزات خریداری شد تا بیماران از برکات موقوفات امام رئوف بهره‌مند شوند.

کریمی ضمن اشاره به بحران کاهش جمعیت و افزایش ناباروری در کشورمان تصریح کرد: مراکز ناباروری متعددی در سطح شهر مشهد مقدس فعالیت می‌کنند اما با توجه به حجم بالای متقاضی و هزینه‌ هنگفت درمان ناباروری همچنان این شهر نیازمند مرکز ناباروری است در همین راستا با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی شاهد راه‌اندازی و تجهیز مرکز ناباروری میلاد با تعرفه دولتی در بیمارستان امام رضا(ع) برای عموم مردم بودیم که انشاءالله منشاء آثار و برکات فراوانی برای مجاوران حضرت ثامن الحجج(ع) خواهد بود. 
 

بهره‌مندی مجاوران و بیماران استان‌های مجاور
محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به دو مسئله مهم ناباروری و سرطان در کشور، اظهار کرد: بیمارستان‌های دولتی مشهد از مرکز درمان ناباروری جامع و کاملی برخوردار نیستند و به همین دلیل  از راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری میلاد در بیمارستان امام رضا(ع) با حمایت آستان قدس رضوی بسیار خرسندیم و معتقدم به واسطه این اقدام خیرخواهانه، شاهد جهش خوبی در حوزه درمان ناباروری در مشهد خواهیم بود.

وی از نگاه ویژه تولیت آستان قدس رضوی نسبت به حوزه سلامت و درمان قدردانی کرد و گفت: مرکز درمان ناباروری میلاد به عنوان یکی از موقوفات امام رضا(ع)، بدون شک برای مردم مشهد مقدس و همه مراجعه کنندگان از استان های همجوار، آثار و برکات بسیاری دارد. 
 

تاکید تولیت آستان قدس به ارتقای خدمت در بیمارستان موقوفه‌ای امام رضا(ع)
دکتر محمود شبستری رئیس بیمارستان امام رضا(ع) نیز در این مراسم اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی نسبت به تقویت امکانات و تجهیزات بیمارستان موقوفه‌ای امام رضا(ع) برای بهره‌مندی عامه مردم من جمله افراد کم بضاعت و مستضعف از خدمات با کیفیت سلامت و درمان تاکید ویژه دارند و در همین راستا هزینه اجرای هشت پروژه آموزشی و درمانی جدید در بیمارستان امام رضا(ع) با عنایت ویژه ایشان از محل نذورات بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) تامین شده است. 
وی تصریح کرد: بیمارستان امام رضا(ع) با سبقه‌ای طولانی جزو موقوفات ارزشمند آستان قدس رضوی در حوزه سلامت و درمان است و به لحاظ ظرفیت تخت بیمارستانی، بزرگ ترین بیمارستان دولتی کشور به‌شمار می‌رود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی