پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خبرهای کوتاه از همدان
۱۴۰۱-۱۱-۲۳

خادمیاران رضوی دهه فجر را جشن گرفتند

خادمیاران همدانی جشن انقلاب برگزار کردند.

به گزارش آستان نیوز از همدان خادمیاران این استان در ایام دهه فجر فعالیت ها و خدمات متنوعی انجام دادند که به برخی می پردازیم.

 

غبارروبی مزار شهدا به مناسبت آغاز دهه فجرانقلاب اسلامی
خادمیاران رضوی شهرستان رزن(روستای قایش) با حضور خواهران و حلقه صالحین به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در گلزار شهدا مزار پاک شهیدان را غبارروبی کردند.


روایت انقلاب برای فرزندان امروز
بنا به گفته رهبر انقلاب که جنگ امروز جنگ روایت هاست؛ از همسر شهید حمید غنی زادیان جهت روایتگری انقلاب به مناسبت ایام الله فجر دعوت به عمل آمد.
این رویداد به دعوت مسئولین مدرسه جهش جهت بازگویی راویت انقلاب انجام شد و در ادامه با غبارروبی از مزار شهید سردار همدانی و شهید غنی زادیان و بقیه شهدا توسط دانش اموزان به همراهی اعضای کانون ایثار و شهادت پایان یافت.

 

مشارکت در برنامه گروهی چهارشنبه های امام رضایی
خادمیاران رضوی شهرستان همدان(کانون ایثار و شهادت) در چهارشنبه های امام رضایی در مراسم نهج البلاغه خوانی شرکت کردند که در این مراسم از پرچم امام رضا علیه السلام رونمایی شد.
در این مراسم پس از سخنرانی مسئول نهضت نهج البلاغه خوانی و مدعو محترم برنامه هایی از قبیل اجرای سرود و دکلمه خوانی اجرا شد.

 

میثاق با امام و شهدا
خادمیاران رضوی شهرستان رزن(روستای جامشلو) به مناسبت ۴۴ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با غبارروبی وعطر افشانی مزار پاک شهدا عهد و میثاق خود را با امام رحمةالله علیه و شهدای گرانقدر تجدید کردند.

 

مسابقه کتابخوانی و معرفی کتاب
همزمان با دهه فجر مسابقه کتابخوانی و معرفی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی با عنوان «امام آمد» سه شنبه ۱۸بهمن ماه در دبستان دخترانه امامت ملایر توسط خادمیار کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی ملایرعبدلی و با حضور گرم دانشجویان برگزار شد.

 

مشاوره تحصیلی
مشاوره  تحصیلی برای تعدادی از دانش آموزان مقطع متوسطه اول پایه نهم دبیرستان شبانه روزی حاج علی طوسی ننج در روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه به همت کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی ملایر انجام شد.

 

برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت دهه فجر
مناسبت دهه فجر به همت کانون محله ای خدمت رضوی ملایر یک دوره مسابقه نقاشی با موضوعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) در روز دوشنبه ۱۷ بهمن برای کودکان و نوجوانان روستای ازناو برگزار گردید.
در این مراسم با حضور حجت الاسلام سید حسن فاضلیان از شرکت کنندگان تقدیر به عمل آمد.

 

برگزاری مسابقه نقاشی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران
برگزاری یک دوره مسابقه نقاشی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و قصه گویی به همین مناسبت به همت کانون کتاب و کتابخوانی کانون خدمت رضوی شهرستان ملایر با حضور بیش از ۲۰ نفر از کودکان و نوجوانان در کتابخانه ولایت ملایر صورت گرفت.

 

تلاش برای خدمت در سفر راهیان نور 
خادمیاران کانون ایثار و شهادت این بار برای تجدید عهد با شهدا تلاش نموده و در سفر راهیان نور شرکت کردند.
اعضای کانون ایثار و شهادت علاوه بر شرکت در برنامه های این سفر عرفانی و... سرپرست دانش اموزان در این اردو بودند.
همچنین بین دانش‌آموزان عکس و پلاک شهدا را توزیع کردند.

 

کاروان خدمات مشاوره
خادمیاران رضوی شهرستان همدان ،(کانون تخصصی مشاوره) در چهارشنبه های امام رضایی که مصادف بود با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی خدمات تخصصی مشاوره برای خانواده های رضوی ارائه کردند.
این خدمات در کانون محلات،واقع در خضر،خیابان سرداری،مسجد ولیعصر برگزارشد.


مشارکت در برنامه های گروهی
خادمیاران رضوی شهرستان همدان(کانون ایثار و شهادت) برای غبارروبی مزار شهدا وعلما به مناسبت ایام مبارک دهه فجر با نثار فاتحه و خیرات، عرض ارادتی به روح پاکشان کردند.

 

برگزاری جلسه مهدویت
خادمیاران رضوی اعضای کانون ایثار و شهادت با مشارکت در برنامه های گروهی در جلسه مهدویت که در مسجد قبا متخصصین برگزار شد حضور یافتند.
راحله حضرتی در این جلسه سخنرانی کردند.

 

غبارروبی از مزار شهدا
خادمیاران رضوی اعضای کانون ایثار و شهادت با حضور در مزار شهدای گمنام مرقد شهدای گمنام را عطرافشانی و غبارروبی کرده و فاتحه و صلوات نثار ارواح  مطهر شهدا کردند.
خادمیاران در پایان این برنامه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان نماز جماعت برگزار کردند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

افطار تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم امام رضا(ع)
تولیت آستان قدس رضوی در جمع نیروهای خدمات عمومی حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت و ضمن تقدیر از تلاش‎های آنان در حفظ…

تلویزیون اینترنتی