پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۵

بانوان زائر و مجاور حرم رضوی میهمان جشن میلاد حضرت عباس(ع) شدند

در شب میلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع) بانوان زائر و مجاور حرم رضوی میهمان جشن میلاد آن حضرت شدند. 

به گزارش آستان نیوز، در شب میلاد خجسته  علمدار با وفای دشت کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) حرم مطهر رضوی غرق در نور و سرور بود و زائران این حریم کبریایی با دل‌های بی‌قرار از عشق قمر بنی هاشم(ع) در سلسله جشن‌هایی که به همین مناسبت در جای جای این آستان مقدس برگزار شده بود شرکت کردند تا همراه با خیل ملائک، این میلاد فرخنده را جشن بگیرند. 
در این شب نورانی که به یمن قدوم حضرت عباس(ع) بوی گل یاس در عالم امکان پیچیده، رواق نجمه خاتون نیز میزبان بانوان زائر و مجاوری بود که گردهم آمده بودند تا علاوه بر شرکت در جشن میلاد حضرت عباس(ع) پای منبر حرم، جرعه نوش معارف ناب مکتب عباس بن علی(ع) باشند.
فاطمه اسماعیلی جامی؛ کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی در این مراسم به تبیین شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) پرداخت و گفت: ولایتمداری و پیروی محض از امام معصوم از مهمترین ویژگی‌های حضرت ابوالفضل (ع) است. 
وی ابراز کرد: وقتی که سیدالشهدا (ع) برای خروج از مدینه و حرکت به سمت مکه اقدام کردند حضرت ابوالفضل (ع) نخستین کسی بود که اسب خود را زین کرد و بدون چون و چرا با امام همراه شد. 
این کارشناس دینی افزود: حضرت ابوالفضل (ع) مطیع محض امر سیدالشهدا (ع) بود و تا پای جان از ایشان دفاع کرد و تا زنده بود خود را سپر بلای امام حسین (ع) کرد. 
وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع) اسوه ادب و ایثار بود، اظهار کرد: حضرت ابوالفضل (ع) در روز عاشورا وقتی که بعد از یک مدت تشنگی بسیار به آب رسید ادب کرد و به یاد لب‌های خشک برادر آب ننوشید تا اینگونه اسوه ادب و ایثار برای بشریت شوند. 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: حضرت ابوالفضل (ع) دارای جایگاه بسیار بلندی در نزد خدا هستند و ایشان امام زاده‌ای هستند که به مقام باب الحوائجی نائل شده‌اند و همچنین دارای زیارت نامه هستند و زیارت نامه ایشان نیز از سوی امام معصوم صادر شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی