پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۶

برپایی جشن میلاد قمر بنی هاشم(ع) در حرم مطهر رضوی

همزمان با چهارم ماه شعبان المعظم جشن میلاد قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، در سالروز میلاد با سعادت قبله حاجات حضرت ابوالفضل العباس(ع) حرم مطهر رضوی میزبان زائرانی بود که با ذکر «یا قمر بنی هاشم» قدم به این بارگاه نورانی گذاشته بودند. 
مراسم جشن میلاد حضرت قمر بنی هاشم (ع) که ساعتی قبل از نماز ظهر و عصر در رواق بزرگ امام خمینی (ره) با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با نوای قاری و موذن حرم مطهر رضوی مسعود پنجه آغاز شد، با اجرای مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی در مدح علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) ادامه پیدا کرد.  
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد به ایراد سخنرانی پیرامون فضیلت ماه شعبان پرداخت و بیان کرد: برای ماه شعبان اعمال بسیاری ذکر شده که خواندن صلوات شعبانیه، مناجات شعبانیه، روزه گرفتن و استغفار از جمله اعمال این ماه است اما افضل اعمال این ماه صدقه دادن و انفاق در راه خداوند است. 
وی خاطرنشان کرد: صدقه یکی از اعمال مشترک ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است و کسی که اهل صدقه و انفاق در راه خدا باشد، خداوند بلاها را نیز از او دفع می‌کند. 
سرود و همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای محمد جواد خراشادی‌زاده، اجرای دکلمه توسط نوجوانان و مولودی خوانی و مدیحه سرایی هادی الهی؛ مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در مدح علمدار رشید سپاه امام حسین (ع) از دیگر برنامه‌های این جشن معنوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی