پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۷

حرم مطهر رضوی مسرور جشن میلاد امام الساجدین

همزمان با پنجمین روز ماه شعبان المعظم حرم مطهر رضوی میزبان جشن میلاد امام الساجدین حضرت زین العابدین (ع) شد.

به گزارش آستان نیوز، در سالروز ولادت پر سرور پنجمین گوهر بحر ولایت، زینت عبادت کنندگان و زیباترین روح پرستنده حضرت امام زین العابدین (ع) حرم مطهر رضوی میزبان عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت بود که با دل‌هایی سرشار از سرور و شادی این میلاد فرخنده را به محضر ولی نعمت‌شان علی بن موسی الرضا(ع) تبریک گفتند و در ویژه برنامه‌ای که به همین مناسبت در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد شرکت کردند. 
مراسم روز ولادت حضرت زین العابدین (ع) ساعتی قبل از اذان ظهر با تلاوت آیاتی از کلام وحی با نوای قاری و موذن حرم رضوی رضا جاویدی آغاز شد و با دکلمه‌خوانی علی حبیب‌زاده و اجرای سرودهای شاد مذهبی توسط گروه سرود و تواشیح «ولی عصر» ادامه پیدا کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رجایی خراسانی کارشناس مذهبی و سخنران حرم رضوی در این مراسم گفت: دوران امامت امام زین العابدین (ع) دورانی پر اختناق بود. 
وی تصریح کرد: در این دوران به خاطر اختناقی که بنی امیه ایجاد کرده بودند امام زین العابدین (ع) نمی توانستند مانند پدر بزرگوارشان شمشیر به دست بگیرند و با یزید و یزیدیان بجنگد همچنین قادر نبودند که مانند فرزندشان امام محمد باقر(ع) جلسات و کلاس‌های علمی دایر کنند. 
این کارشناس دینی افزود: راهبرد امام سجاد(ع) در این دوران پر اختناق آموزش و تبیین آموزه‌های دینی در قالب دعا و مناجات بود. 
حجت الاسلام رجایی خراسانی ابراز کرد: ایشان در لفافه دعا علاوه بر آموزش مبانی دینی، وظایفی را هم برای شیعیان مشخص می‌کردند. به عنوان مثال در دعای پدر و مادر برای فرزند علاوه بر مبانی فرزندپروری از منظر اسلام وظایف والدین نسبت به فرزندان را هم به آنها گوشزد می‌کردند. 
وی خاطرنشان کرد: دعاهای امام سجاد(ع) در کتاب صحیفه کامله سجادیه جمع‌آوری شده است و در این کتاب پنجاه و چهار دعا با موضوعات مختلف همچون دعا برای مرزبانان، دعای فرزند برای والدین، دعا برای رفع بیماری و ... جمع‌آوری شده است. 
در ادامه شاعر آئینی سید هاشم وفایی به شعرخوانی پرداخت، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی مهدی پاینده فر از دیگر برنامه‌های جشن روز میلاد امام زین العابدین (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی