پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۷

بهره‌برداری آزمایشی از نخستین کارخانه خوراك دام میکرونایزر در شرق کشور

نخستین کارخانه تولید خوراك دام(میکرونایزر) در شرق کشور توسط شرکت دامپروری و صنایع لبنی رضوی به بهره‌برداری آزمایشی رسید.

به گزارش آستان نیوز، این کارخانه که در آن خط تولید میکرونایزر فلیکر تعبیه شده، در قالب طرح توسعه واحد کنه بیست، توسط شركت صنايع دامپروري و لبني رضوي و از طریق همکاری با شرکتی دانش محور راه‌اندازی شده است.

بهره‌وری بالا، فرآوری بهتر خوراک، دستیابی به راندمان بالاتر در دام، افزایش میزان چربی شیر و بهبود سلامت گله از جمله مزیت‌های این کارخانه به شمار می‌رود.

 

افزایش راندمان 12 تا 18 درصدی در تولید خوراک دام

مدیرعامل شرکت دامپروری و صنایع لبنی رضوی درباره لزوم راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید خوراك دام(میکرونایزر) در شرق کشور اظهار کرد: آنچه ضرورت احداث این کارخانه را دوچندان می‌کند، مشکلاتی است که کارخانه‌های فعلی تولیدکننده خوراک دام با آن روبرو هستند. 

آرش فرزادنیا ادامه داد: در واقع خطوط تولید این کارخانه‌ها قدیمی بوده و پرت خوراک دام در آن‌ها بالا است و از طرفی بازدهی لازم را ندارد. ضمن این‌که برای تولید و فرآوری خوراک دام نیز از تکنولوژی بسیار قدیمی استفاده می‌شود.

او با اشاره به شیوه پخت خوراک دام در خط تولید میکرونایزر فلیکر و مزیت‌های آن تصریح کرد: پخت در این روش در فشار و دمای کنترل شده همراه با فرآوری مواد اولیه انجام شده و در آن از حرارت مادون قرمز در طول موج متوسط استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت دامپروری و صنایع لبنی رضوی ادامه داد: همین امر باعث شده تا این کارخانه افزایش راندمان حداقل 12 تا 18 درصدی در تولید خوراک دام را در مقایسه با کارخانه‌های قدیمی و فعلی داشته باشد.

فرزادنیا افزود: ظرفیت اسمی این کارخانه 5 تن خوراک دام در ساعت است که در سال جاری با ظرفیت حدود 3 تن در ساعت تولید می‌شود.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی