پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۰۸

  ۵ داستان کودکانه از زندگی امام رضا(ع) در «آفتاب خراسان» 

تازه‌ترین چاپ از کتاب «آفتاب خراسان» از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) روانه کتاب فروشی‌ها شد. 

 به گزارش آستان‌نیوز، «آفتاب خراسان» به قلم حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان و پژوهشگر قرآنی نوشته شده که با تصویرگری طیبه توسلی، دربردارنده‌ پنج داستان مصور در مورد امام رضا (ع) برای کودکان است. این کتاب‌ها به سفارش معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی توسط انتشارات به‌نشر تولید و چاپ شده‌است.
 تقسیم محبت، میوه‌ات را کامل بخور، در راه مانده،  دو پدر مهربان و وعده امام رضا(ع) از جمله داستان‌های کوتاه این کتاب است. این داستان‌های کوتاه با زبان ساده و کودکانه روایتی از زندگی و سیره امام رضا(ع) برای گروه سنی  «ب» و «ج» هستند که حجت‌الاسلام دانشمند برای روایت داستان‌ها از منابع معتبری همچون الکافی، بحار الانوار، کمال الدین و تمام النعمه بهره‌گرفته است.
 رسیدگی و کمک به نیازمندان و در راه ماندگان، صرفه جویی و قناعت، حضرت  محمد(ص) و حضرت علی (ع) دو پدر مهربان امت و وعده ظهور حضرت مهدی(عج) از موضوعات این داستان‌ها است که از زبان یک پدر برای فرزندان بیان می‌شود.
کتاب «آفتاب خراسان» در قطع وزیری در سال 1۳۹۶ منتشر شد و  تاکنون شمارگان چاپ شده  این اثر به 3 هزار  نسخه می‌رسد.
حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند علاوه بر تدریس دروس حوزوی تا کنون چندین جلدکتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است که کتاب‌های «مجموعه 6 جلدی «قصه‌های احکام برای کودکان» از دیگر آثار منتشر شده او در به‌نشر است.
در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:
پدر می گوید: روزی امام رضا(ع) میهمان داشتند. وقتی ظهر شد، سفره انداختند و غذا آوردند. امام رضا(ع) سینی بزرگی کنارشان گذاشتند و مقداری از این غذاها را در آن قرار دادند، بعد کسی را صدا زدند و گفتند این ها را ببرید.
یکی از میهمانان با تعجب پرسید این غذاها را کجا فرستادند؟
میهمان دیگری گفت: امام رضا(ع) همیشه همین کار را می‌کنند. وقتی سفره می‌اندازند، پیش از آنکه خودشان غذا بخورند، مقداری از آن را برای نیازمندان می‌فرستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی