پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی:
۱۴۰۱-۱۲-۰۹

همایش انقلاب اسلامی و تحول علوم اسلامی و انسانی برگزار شد

همایش «انقلاب اسلامی و تحول علوم اسلامی و انسانی» به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این همایش که در سالن شهید سلیمانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، عنوان کرد: در شرایط کنونی با توجه به تحریم و مشکلات اقتصادی و... شاهد پیشرفت‌های بیشتری در مقایسه با در دورانی هستیم که فروش نفت فراوان، جمعیت کم و جنگ و تحریمی وجود نداشت.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد امامی افزود: دشمن برای جلوگیری از پیشرفت و تحول در حوزه‌های علمی و... در همان روزهای آغاز انقلاب توطئه‌هایی را در ابعاد مختلف ایجاد کرد. از ترور شخصیت‌های علمی، سیاسی و حرکت‌های حزبی در بخش‌های مختلف کشور گرفته تا توطئه برای کودتا و جنگ تحمیلی با تحریم‌های شدید که بر ما اعمال شد، اما انقلاب پیشرفت کرد و به این نقطه رسیدیم.
حجت‌الاسلام دکتر امامی بیان داشت: تعداد دانشجو، استاد و دانشگاه در دوران قبل انقلاب با دوران کنونی که درگیر تحریم، جنگ، کارشکنی و نفوذ و خیانت و... هستیم قابل مقایسه نیست.
وی افزود: اگر قرار است به قله هدف انقلاب، یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی برسیم راه بسیار و تلاش دوچندان می‌خواهد. در گام دوم تلاش بیشتری نیاز است نسبت به مرحله اول که یکی از آنها حوزه علوم انسانی اسلامی است، باید بتوانیم باری از روی شانه‌های انقلاب و نظام و گامی رو به جلو برای آن برداریم.
سرپرست دانشگاه علوم رضوی گفت: بخشی از حوزه‌های علمی اعم از حوزه و دانشگاه باید در زمینه‌های مورد نیاز فعالیت کنند مسئولیت ما هم که در این زمینه تعریف می‌شود رشد و گسترش علوم انسانی اسلامی در زمینه‌های آموزش و پژوهش است.
وی افزود: در حوزه علوم غیر انسانی کار بیشتر و تحول بهتری داشتیم اما علوم انسانی اسلامی اینگونه نیست  بنابراین وظیفه دانشجوها به ویژه حوزویان به خصوص دانشگاه علوم رضوی سنگین‌تر است‌
حجت‌الاسلام دکتر امامی بیان داشت: ما در این زمینه برنامه‌ای ده ساله تدوین و تصویب کردیم که هر چند به صورت کامل مورد رضایت نیست اما یک گام برای سوق دادن پژوهش‌های بنیادی به سمت پژوهش‌های کاربردی و تامین نیازهای جامعه است که با استفاده از دانشجویان و اساتید و امکانات موجود حرکت می‌کنیم.
وی در پایان گفت: برنامه ده ساله شامل دو بخش سه ساله و یک بخش چهار ساله است، در برنامه سه ساله نخست در حال فعالیت هستیم که امیدواریم مدیون عنایات رضوی و خون شهدا نباشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی