پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی،
۱۴۰۱-۱۲-۱۰

نخستین کارگاه آموزشی طرح‌های تقاضا محور  برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی طرح‌های تقاضا محور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زمانی، عضو هیئت علمی پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه برای رسیدن به فرهنگ و اهداف سازمانی نیاز به قدرت سازمانی داریم گفت: تا ابزار سنجش نداشته باشیم سطح کیفیت را نمی‌توانیم سنجش کنیم.
وی ابراز کرد: یک مدل استاندارد ارزیابی در اروپا تعریف شده است در این مدل سطح تعالی سازمان ها استانداردسازی شده و معیارها تعریف و تراز بندی شده است.
وی ابراز کرد: ما مدلی را برای استانداردسازی بر اساس مفاهیم قرآنی تعریف کردیم و بر این اساس یک تعداد مفاهیم پایه و اصول سازمان طیب، فضای اثر بخشی، اخلاق و فرهنگ سازمانی، عوامل سازمان، محصولات و خدمات و آثار و نتایج تعریف شده است.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها کاربردی و برخی توسعه‌ای است، افزود: هر نوآوری در ۹ سطح دسته‌بندی شده است که شامل شناسایی و تثبیت طرح و ایده، نهادینه شدن اصول پایه، شناسایی علمی اجزای فناوری،یکپارچه سازی اجزای فناوری، تجربه در محیط آزمایشگاهی و ..می‌شود که برای تجاری سازی یافته های علمی باید به این چارچوب توجه کنیم.
وی همچنین به مراحل ایده تا محصول و برطرف کردن یک نیاز از جامعه، زیست بوم فناوری و نوآوری و شتاب دهنده اشاره کرد و افزود: اگر بناست نمادی از دین تعریف شود باید طیب باشد و در حوزه کیفیت باید به سراغ نشان طیب برویم.
عضو هیئت علمی پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: در مراحل بالاتر تجاری سازی نیاز به سیستم رتبه بندی،ارزیابی تخصصی، آموزش به مردم در خصوص خرید محصولات، اخلاق، نظم و... داریم.
 

سلامت و عدالت از معیارهای فرهنگ سازمانی است
سهیلی،عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی نیز در ادامه این کارگاه آموزشی با بیان اینکه فرهنگ سازمانی مجموعه ای از مبانی است که افراد سازمان در تطبیق با محیط آن را به تدریج توسعه دادند، گفت: معیارهای فرهنگ سازمانی شامل سلامت و عدالت، اخوت و برادری، انسجام، پایبندی به ارزش های دینی و... می‌شود.
به گفته وی فرهنگ سازمانی باید قدرت انعطاف داشته باشد و تعیین مدل،ارزیابی وضعیت فرهنگ سازمانی آستان قدس رضوی، بیان کاستی ها و تحقق فرهنگ سازمانی مطلوب، سازگاری با عدالت و اخلاق از اهداف طرح و پروژه است.
سهیلی، پیشرفت و کرامت انسانی، ثبات گرایی ، انطباق پذیری و تحقق ماموریت را از رویکردهای فرهنگ سازمانی دانست و ادامه داد: برای بهبود نتایج فرهنگ سازمانی، باید تقویت هویت سازمانی و انسجام گروهی و ریسک پذیری مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: اولین روش برای تغییر فرهنگ سازمانی بهبود اخلاق سازمانی است، در واقع می‌شود فرهنگ سازمانی را کنترل کرد و با افزایش حس تعلق به سازمان و افزایش پایبندی به سازمان زمینه‌های تغییر فرهنگ سازمانی را فراهم آورد.
سهیلی در ادامه آموزش را از دیگر روش‌های تغییر فرهنگ سازمانی دانست و اضافه کرد: آموزش از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمانی است که از طریق آن استعدادهای پنهانی شناخته می‌شود و تغییر رخ خواهد داد.
وی همچنین، تغییر افراد کلیدی به معنی تغییر برخی از مدیران و آمدن برخی از افراد، توسعه کار تیمی و بحث مشورت، نظام ارزشیابی، عملکرد استعداد یابی و سنجش و توسعه ساختار سازمانی را در تحقق اهداف و تغییر فرهنگ سازمانی موثر دانست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی