پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۰

اثرات سبك زندگي بر سلامت زنان و فرزندآوري در دانشگاه امام رضا(ع) بررسی شد

نشست اثرات سبك زندگي بر سلامت زنان و فرزندآوري، به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، نفیسه ثقفی مديرگروه زنان و زايمان دانشگاه علوم پزشكي مشهد و برنده جايزه جهاني گوهرشاد در این نشست که در ادامه سلسله نشست‌هاي «زني كه ستاره شد»، در سالن شهيد سليماني واحد خواهران دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به خلق سرنوشت انسان با مجموعه اعمال، رفتار و كردار او در سراسر زندگي گفت: انسان براي بسياري از مراحل سرنوشت ساز در حيات خود، تصميم گيري و تصميم سازي دارد و خود اوست كه سرنوشتش را رقم مي زند.
وي با بيان اين كه همه بزرگان علمي و برتر دنيا، دانشمندان بزرگي هستند كه تلاش و زحمات آنان در سراسر زندگي، نام زرين شان را ماندگار كرده است، تصريح كرد: دانشجويان نيز بايد بر زمان خود سرمايه گذاري درست داشته باشند.
ثقفي ضمن تبيين تعاريفی از واژه «خودمراقبتي»، خاطر نشان كرد: خودمراقبتي يعني هر فرد از دانش و مهارت خود به‌عنوان‌ منبع بهترين استفاده را داشته باشد و از آن نيز مطمئن باشد،اگر بخواهيد آب بنوشيد، بايد از سلامت مطمئن باشيد و اگر پله‌اي كه مي خواهيد بالا برويد از عدم سقوط و استواري آن مطمئن باشيد.
مديرگروه زنان و زايمان دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اين كه در راستاي ايجاد خود مراقبتي مي بايست روح انسان سالم باشد و روانپزشكي و روانكاوي را نبايد عار دانست، ابراز كرد: درمان روح واجب و لازم است.
وي با بيان اين كه در سلامت روح بيش از جسم بايد تدبر كرد زيراكه روح برجسم بيمار غالب مي شود و توان جسمي را بالا مي برد، ابراز كرد: روح انسان محصور شدني نيست؛ همه امكانات دنيا براي همه وجود دارد و انسان بايد آنقدر خودمراقبتي داشته باشد كه از همه امكانات دنيا بتواند بدون تغيير منفي استفاده لازم و كافي را ببرد.
 

ضرورت توكل بر خداوند در حيات طيبه

برنده جائزه جهاني گوهرشاد بر ضرورت توكل به خداوند در مسائل زندگي، در عين اهتمام به تلاش مضاعف گفت: در یک كشور غربي به دختر خانمي كمونيست چنين گفتم وقتي مشكلي براي تو در زندگي پيش مي آيد چه مي گويي، او گفت خدا را مي خوانيم؛ در واقع همه افراد در همه دنيا با شيوه هاي متفاوت خداوند را ياد مي كنند. درواقع قرآن، كلام خدا بايد در متن زندگي وارد شود و با عمق بيشتري در زندگي هاي روزمره، در آن تامل و تدبر كرد.
تغذيه مناسب؛ زمينه ساز سلامت جسم و روح انسان
ثقفي همچنین با اشاره به ضرورت تغذیه مناسب در سنين گوناگون زندگي و عدم حذف مواد غذايي داراي كالري و اصلي، بيان كرد: بسياري از مواد پروتئيني در دسترس، داراي ارزش غذايي بيش از مواد لوكس هستند؛ پس در تغذيه خود به ميزان ارزش غذايي، تركيبات پروتئيني و كالري تركيب در دسترس، نه لوكس بودن آن توجه داشته باشيد.
مديرگروه زنان و زايمان دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به ضرورت ورزش به‌ویژه براي زنان در سنين بارداري، تصريح كرد: اين ورزش در راستاي سلامت جسم و روح انسان لازم است، البته ورزش به معناي ورزش‌هاي سنگين، باشگاهي و .... نيست بلكه حتي راه رفتن و پياده روي همزمان با انجام كارهاي روزانه، مي تواند به سبك زندگي سالم كمك فراوان نموده و اثرات موثر و كارآمد شايان توجهي را بر سلامت افراد و اشخاص بگذارد.
وي با بيان اين كه امروز در دهكده ارتباطات قرار داريم اما نبايد اينطور باشد كه از وسائل ارتباط جمعي و فضاي مجازي استفاده نادرست و آسيب رسان داشته باشيم، گفت: دسترسي به تكنولوژي آسان امروز در اختيار همه قرار دارد، بنابراين بايد استفاده درست مبتني برخودمراقبتي داشته باشيد و نگذاريد يك رفتار غلط، تبديل به كردار آسيب رسان در زندگي شده، عملكرد مغز را مختل نموده و وسوسه هاي خيالي سلامتتان را تحت تاثير خود قرار دهد.
شايان ذكر است، سلسله نشست هاي زني كه ستاره شد به منظور ارج نهادن به مقام والاي بانوان و معرفي توانمندي ها، موفقيت ها و افتخارات كسب شده توسط ايشان برگزار مي گردد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی