پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در جلسه هم اندیشی نمایندگان تشکل‌های مدارس امام رضا(ع) مطرح کرد؛
۱۴۰۱-۱۲-۱۰

به نیت گسترش دین در حوزه‌های درسی و فرهنگی پر تلاش باشید

جلسه هم اندیشی مشاوران جوان با حضور 28 تن از نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی مدارس پسرانه متوسطه دوره اول و دوم امام رضا(ع) در سالن جلسات دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، حاضران در این جلسه به نمایندگی از دانش آموزان مدرسه، نقاط قوت آموزشگاه، درخواست‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی، ورزشی، علمی و رسانه‌ای با مدیر عامل و معاونین بنیاد فرهنگی رضوی مطرح کردند. 
سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در این جلسه پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات اعضای تشکل‌های مدارس امام رضا(ع)، ابراز خشنودی از حضور در این گفتمان دانش آموزی و عرض تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: از برگزاری چنین نشست‌هایی استقبال می‌کنم و در کنار آن، باید نشست‌های تخصصی در فضای مدرسه شما برگزار شود تا بیشتر به نتیجه برسد. 

برای امور فرهنگی در کنار درس وقت بگذارد
وی در ادامه تاکید کرد: برای کار فرهنگی وقت بگذارید اما در کنار درس و فعالیت علمی، به فعالیت‌های تشکلی بپردازید. ما معتقد به فعالیت های تشکلیِ موفق در حوزه‌های علمی و تحصیلی هستیم و این جزو وظایف قشر نخبگانی است. برای نخبه شدن در آینده، ساعت‌ها مطالعه و تلاش امروز شما لازم است. 
علی پرست در پاسخ به برخی نظرات دانش آموزان گفت: خستگی و بیکاری برای نوجوان و جوان معنی ندارد. رهبر انقلاب از یک ساعت و نیم مانده به نماز صبح تا پاسی از شب بیدار و در زمینه‌های مختلف به ویژه مطالعه فعالیت دارند و فقط چند ساعت محدود در شب استراحت می‌کنند. شما جوان‌ترها که در فرصت طلایی عمر خود هستید باید بهترین بهره‌برداری را از اوقات دوران نوجوانی ببرید. 
 

از چهره‌های علمی و معنوی انقلاب الگو بگیرید
وی در بخش دیگری از سخنانش نقبی به رویکردهای تربیت دینی زد و اضافه کرد: از لحظه لحظه زمان خود برای رشد اخلاقی، ارتباطی، علمی و فرهنگی استفاده کنید که چه در زندگی دنیوی و چه اخروی برای کوچکترین اعمال خود در محضر الهی پاسخگو باشید. 
از سیره و سبک زندگی شخصیت‌هایی نظیر آیت الله بهجت که در 18 سالگی به کسب توفیق بلوغ معنوی رسیدند و نیز شهید چمران که در بیمارستان بستری بودند ولی با وجود خود قرار کار و تلاش بیشتر را می‌گذاشتند، باید درس گرفت. 

مطالبه از شما؛ حمایت از ما
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی تصریح کرد: مطالبه گر باشید و همه این ساختار بنیاد فرهنگی رضوی برای خدمت به شما سرکار هستند. پس قدر خودتان را بدانید و اهل تلاش و مطالعه و پرسش‌گری باشید. من و همکارانم با همه وجود حمایت‌گر و پاسخگوی سوالات و نیازهای شما هستیم. 
به گفته وی، نمایندگان تشکل‌های مدارس امام رضا(ع) می‌توانند مانند مدارس مدرن جهان، از هر فرصت و امکانی از جمله ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانش آموزی، همراهی گرفتن از والدین دانش آموزان، مشارکت‌طلبی از واقفان علمی، برای پیشبرد اهداف مدرسه و مشکل‌گشایی استفاده کنید. مدیریت جهادی مورد تاکید رهبری یعنی فرهنگ کار و تلاش؛ نه استراحت، تنبلی و تن آسایی. 
علی پرست به دانش آموزانش توصیه کرد: با وضو و به نیت گسترش دین پیامبر خدا وارد مدرسه و کلاس درس شوید و در حوزه‌های درسی و فرهنگی پر تلاش باشید تا همه لحظات شما عبادت باشد چون یکی از پر فضیلت‌ترین اعمال، کسب معرفت است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی