پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار نماینده ولی فقیه و علمای خوزستان
۱۴۰۱-۱۲-۱۰

تقرب به امام رضا(ع)، تقرب به ذات اقدس الهی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ارتباط و تقرب به امام علی بن موسی الرضا(ع) موجب تقرب به ذات اقدس الهی است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی که به منظور زیارت مناطق عملیاتی جنوب کشور و یادمانهای راهیان نور به استان خوزستان سفر کرد با حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در این استان و حضرات آیات سید علی شفیعی و موسوی جزایری و جمعی از روحانیون و فضلای حوزه علمیه اهواز دیدار و گفتگو کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در این دیدارها که با همراهی علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان صورت پذیرفت، ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی، خادمان حقیقی امام رضا(ع) را اولیاء الله، مقربان و ملائکه الهی دانست و ابراز کرد: سالانه زائران بسیاری از اقصی نقاط جهان با ادیان و مذاهب مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که این تنوع از لحاظ دین، ملیت و موقعیت اجتماعی رنگین کمانی از همه اقشار و سنین گوناگون را به وجود آورده است.
وی با اشاره به توسل علما، اساتید و روحانیون برجسته به امام هشتم(ع)، عنوان کرد: بسیاری از علمای بزرگ و انسان‌های تأثیرگذار برای تقرب و نزدیکی به ذات اقدس باری تعالی و برای رفع موانع معنوی و دنیوی خود به وجود مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع) متوسل شده‌اند و پاسخ گرفته‌اند و مسیر سیر و سلوک معنوی در زندگی فردی و اجتماعی خود را به برکت این امام همام هموار ساخته‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بر تأثیر و اهمیت تربیتی کاروان راهیان نور به ویژه برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: تأثیر این کاروان ها بر روی جوانان بسیار است و موجب رشد فرهنگ متعالی شهادت، انسانیت و جوانمردی در میان آنان می شود.

 

بارگاه رضوی کانون معنوی و ملجاء ملت ایران
همچنین در این دیدار آیت الله موسوی جزایری، عضو مجلس خبرگان رهبری خادمی زائران حرم نورانی حضرت رضا(ع) را توفیق و افتخاری بزرگ خواند و ابراز کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «در حقیقت پایتخت ایران مشهد است» که این فرمایش مبین جایگاه کانونی، پناه و ملجأ بودن بارگاه قدس رضوی برای همه ملت ایران و تمام شیعیان جهان است.
رئیس شورای حوزه علمیه استان خوزستان با اشاره به اهمیت جایگاه تولیت آستان قدس رضوی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب این مسئولیت سنگین را برعهده حجت الاسلام والمسلمین مروی قرار دادند که نشان از صدق، تعهد و تداوم حسن اعتماد معظم له طی سال‌های طولانی به ایشان است.
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سفر تولیت آستان قدس رضوی برای زیارت مناطق عملیاتی جنوب و یادمانهای راهیان نور، گفت: یاد و خاطره شهدا را باید گرامی داشت، چرا که تمام داشته‌ها در انقلاب اسلامی به واسطه آن‌ها است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی