پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار خانواده شهید هاشمی در اهواز:
۱۴۰۱-۱۲-۱۰

فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت کشور است

تولیت آستان قدس رضوی در جریان سفر خود به استان خوزستان با حضور در منزل شهید علی هاشمی، با خانواده این فرمانده شجاع دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در این دیدار امنیت، ثبات و اقتدار کشور را مدیون ایثارگری‌های شهدا و صبر خانواده معزز آنها دانست و اظهار کرد: فرزند صالح محصول تربیت صحیح والدین است و شهیدان از خانواده‌هایی برخاسته‎اند که با الگوهای ارزشی اسلام اقدام به تربیت فرزندان خود کرده‌اند.
وی شهادت را بالاترین مرحله از خودگذشتگی و ایثار در راه خداوند خواند و ابراز کرد: شهیدان در راستای ایمان دینی و عمل به وظیفه، با حریت و آزادمنشی جان خود را در راه حفظ اسلام که هدفی متعالی است نثار کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اهمیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این فرهنگ را ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت و استقلال کشور دانست و گفت: آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و فرهنگ شهدا موجب مصون‌سازی آنان در برابر تهاجم فرهنگ دشمن است و برگزاری اردوهای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور با حضور نسل جوان می‌تواند در این مسیر بسیار مؤثر باشد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند موجب رشد و تعالی اخلاقی و معنوی آنان شود.
گفتنی است؛ شهید علی هاشمی متولد ۱۳۴۰ در شهر اهواز و از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس است که به دلیل رشادت‌ها و جانفشانی‌ها در جزیره مجنون به سردار هور ملقب شد؛ وی در ۴ تیر ۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر پاک ایشان ۲۲ سال پس از شهادت در سال ۸۹ در شرایطی که تا مدت‌ها تصور می‌شد در اسارت دشمن بعثی بوده؛ تفحص و شناسایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی