پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در جمع خادمان نوجوان یادمان شهدای شلمچه؛
۱۴۰۱-۱۲-۱۱

زندگینامه شهدا منابع الهام بخش برای تربیت نسلی با ایمان و عزتمند است

تولیت آستان قدس رضوی زندگینامه شهدا را منابع الهام بخش برای تربیت نسلی با ایمان، مقاوم، شجاع و عزتمند دانست.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مناطق عملیات نهر خین و در جمع خادمان نوجوان یادمان شهدای شلمچه حضور یافت و با اشاره به تفاوت میان دفاع مقدس و سایر جنگ‌ها، ابراز کرد: دفاع مقدس تنها یک نبرد نظامی صرف و پیروزی یک سرزمین نبود، جنگ‎ها همواره و در تمام نقاط جهان بوده و هست اما مناطق جنگی جنوب کشور یک خصوصیت ویژه ای دارد و آن ماهیت دینی، معرفتی و معنوی آن است.
وی دفاع مقدس را گنجینه ای از فکر، روحیه و عمل انقلابی در دفاع از اسلام و کشور دانست و تصریح کرد: آنچه دفاع و مناطق عملیاتی ما را مقدس کرده است؛ دفاع از دین و نظام اسلامی، رفتارهای ایثارگرانه، جهاد، شهادت، مقاومت، توکل، اخلاص رزمندگان اسلام بود.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: شلمچه تبدیل به حرم شده است، چون کسانی که در این مکان مقدس شهید شدند بندگان صالح خداوند بودند و رمز ماندگاری و تأثیرگذاری شلمچه‌ها در فرهنگ عمومی و نسل جوان همین امر است.
وی با بیان اینکه انسان‌های بسیاری با بازدید از این مناطق دچار تحول روحی شده‌اند، گفت: حضور نسل جوان در این مناطق موجب آشناسازی آنان با دستاوردهای جنگ تحمیلی، ترویج فرهنگ پایداری و درک فضای معنوی این مناطق از نزدیک می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: کسانی که در عملیاتها با رمز یا فاطمه(س) و یا اباعبدالله(ع) به خط مقدم می‌زدند، نزد خداوند ارج و قرب دارند و اگر نسل جوان با الگوی تربیتی و سیره رفتاری این انسان‌های پاک آشنا شود، می‌تواند در عرصه‌های مختلف از شهدا الگوپذیری کند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مناطق عملیاتی جنوب کشور مقدس به وجود شهداست، افزود: مناطق عملیاتی جنوب کشور و زندگینامه شهدا منابع الهام بخش و حرکت آفرین برای تربیت نسلی با ایمان، بصیر، مقاوم، شجاع و عزتمند است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی