پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۳

جشن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

ویژه برنامه شب میلاد حضرت علی اکبر (ع) در حرم مطهر رضوی بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، در شب میلاد اشبه الناس برسول الله؛ فرزند رشید اباعبدالله الحسین (ع) حضرت علی اکبر (ع) هر زائر و مجاوری که قدم بر آستان ملک پاسبان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) می گذارد، زمزمه شادی بر لب دارد و مسرور این میلاد فرخنده و مبارک است. 
ویژه برنامه شب میلاد حضرت علی اکبر (ع) در حرم مطهر رضوی بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) آغاز شد. 
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در این مراسم ضمن تبریک این میلاد خجسته و دیگر اعیاد شعبانیه گفت: شعبان ماه سرور ‌و شادی اهل بیت(ع) و عید اولیاء الله است. 
وی افزود: در روز یازدهم ماه شعبان نور چشم اباعبدالله الحسین (ع) دیده به جهان گشود و شادی و جشن این ماه سراسر رحمت را مضاعف کرد. 
این کارشناس دینی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک شعبان ابراز کرد: ماه شعبان فرصت بسیار مغتنم برای جلب رحمت الهی است. استغفار و صلوات فرستادن از جمله با فضیلت ترین اعمال این ماه است و بزرگان دینی بر کثرت استغفار و کثرت صلوات در این ماه پرفضیلت توصیه کرده اند. 
وی عنوان کرد: ذکر استغفار و صلوات دو بال پرواز انسان به سوی سیر الی الله است و موجب تقرب انسان به درگاه باریتعالی می شود. 
حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی بیان کرد: صلوات بر محمد و آل محمد(ص) از جمله کامل ترین و جامع ترین اذکار است که در آن هم اقرار به توحید و هم اقرار به نبوت و امامت وجود دارد و اگر با «و عجل فرجهم» همراه شود اقرار به مهدویت نیز به آن افزوده می‌شود. 
وی اضافه کرد: در قرآن کریم بارها به استغفار و انابه به درگاه الهی توصیه شده است. انسان با استغفار به خدا نزدیک تر می شود و علاوه بر این انسان با استغفار از بسیاری از مشکلات و دردها نجات پیدا می کند. 
گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله و مدیحه سرایی مداح و ذاکر آل الله؛  ابراهیم قانع، مدیحه سرایی و مولودی خوانی سید امیر احمدنیا و مرتضی ، اجرای گروه سرود ثارالله اسلامی نژاد و شعرخوانی آئینی ابوالفضل عصمت پرست از دیگر برنامه های جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی