پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۴

کام زوج‌های جوان، شیرین به طعم زندگی به سبک رضوی

همایش 200 زوج جوان طرح زندگی به سبک رضوی در باغ اردوگاه خاتون مشهد برگزار شد.

از اسفند سال 1395 که نخستین دوره طرح آموزش مهارت‌های زندگی به زوج‌های جوان به همت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد، زوج‌هایی که حداکثر یک سال و نیم از ازدواج آن‌ها گذشته بود، در رواق شیخ توسی ثبت‌نام می‌شدند و دوره‌های مهارت‎افزایی را سپری می‌کردند. روال کلی طرح زندگی به سبک رضوی این است که زوج‌های جوان پس از ثبت‌نام در دوره آموزشی، با فیش غذای حضرت از سفره باکرامت رضوی بهره‌مند می‌شوند و در ادامه زوج‌های غیرمشهدی پس از بازگشت به شهرهای خود، از طریق کانون‌های خادمیاری و مراکز مشاوره در کلاس‌ها شرکت می‌کردند و زوج‌های مشهدی هم به میزبانی مرکز مشاوره حرم مطهر، دوره آموزش خود را ادامه می‌دادند. بنا به اذعان شرکت‌کنندگان، مزیت طرح زندگی به سبک رضوی به این است که علاوه بر جشن ازدواج و اردوهای فرهنگی، همسران به مدت سه سال از خدمات مشاوره و روانشناسی یک استاد راهنما با عنوان «پشتیبان» بهره‌مند می‌شوند که در هر ساعت از شبانه‌روز، پاسخگوی سؤالات آنان است و به درخواست زوجین، جلسات روانکاوی و روان‌درمانی را برایشان برگزار می‌کند.
اکنون در مرحله دیگری از طرح زندگی به سبک رضوی، اردوگاه باغ خاتون مشهد در عصر روز پنجشنبه میزبان یک جشن ویژه بود که مهمانانی از جنس همین زوج‌های جوان داشت. آن‌هایی که از ساعت 18 الی 20 در این برنامه شرکت کردند، از دوره تخصصی مشاوره زناشویی و برنامه‌های مفرح و بانشاط استفاده کردند و در نهایت، از جوایز ارزنده، لوازم منزل و وام 50 میلیونی به قید قرعه بهره‌مند شدند.
فاطمه دژبرد مدیر مرکز امور بانوان و خانواده در تشریح جزئیات این برنامه می‌گوید: این نخستین مرحله از یک طرح دامنه‌دار است که براساس زمان ثبت‌نام زوجین در طرح زندگی به سبک رضوی، در قالب گروه‌های 200 نفره از آنان دعوت می‌کند تا در یک همایش مشترک شرکت کنند، تجربه یک فعالیت جمعی و حضور در کلاس‌های مشاوره را کسب کنند و البته جایزه ببرند.
به گفته وی، اعیاد شعبانیه مهم‌ترین بهانه‌ای بوده که این سلسله همایش‌ها بر مبنای آن برگزار می‌شود. مدیر مرکز امور بانوان و خانواده تأکید کرد که به پنج زوج جایزه شرکت در مسابقه همایش، به 11 زوج لوازم منزل و به یک زوج هم وام 500 میلیون ريالی اهدا شد و گفت: ساز و کار قرعه‌کشی به این ترتیب است که هر زوج به تعداد دفعاتی که در جلسات مشاوره شرکت کرده باشد، حائز شانس شرکت در قرعه‌کشی است و در برنامه بعدی هم که با حضور 200 زوج جوان دیگر در روز هفدهم اسفندماه برگزار خواهد شد، مراسم اهدای جایزه برای نومزدوجین فراهم خواهد بود.
خبرنگار: مرتضی محمدپور

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی