پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۴

همایش انگیزشی ویژه دانش آموزان مدارس متوسطه امام رضا(ع)

اولین جلسه همایش انگیزشی آماده‌سازی دانش آموزان دوره دوم متوسطه مدارس امام رضا(ع) برای حضور موفق در آزمون سراسری 1402 صبح امروز در سالن اجتماعات واحد 7 امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این برنامه انگیزشی که در راستای طرح «در مسیر موفقیت» به همت معاونت آموزشی بنیاد فرهنگی رضوی ترتیب داده شده، 327 دانش آموز پایه‌های یازدهم و دوازهم مدارس دخترانه امام رضا(ع) حضور داشتند و طی آن محورهای چالش برانگیز و کلیدی کنکور برای داوطلبان در زمان کوتاه باقیمانده تا آزمون سراسری توسط مشاور مطرح برنامه ریزی درسی و کنکور، دکتر محمد اکبر نژاد مورد تحلیل و موشکافی قرار گرفت.  

اکبر نژاد با بیان اینکه 65درصد کنکور پیش رو از مباحث پایه دوازدهم است، خطاب به دانش آموزان ادامه داد: 40 درصد نمرات امتحان نهایی بعلاوه 25 درصد از سوالات پایه هستند. از هم اکنون برای آغاز دوباره فرصت دارید و با رعایت نکات این جلسه می‌توانید در کنکور 1402 بدرخشید. 

وی افزود: فرض شما این باشد که کنکور در خردادماه است، نه تیرماه. نمره نهایی را دست کم نگیرید؛ اگر در کنکور قبول نشوید، برای آزمون سراسری 1403، وزن نمره نهایی 50درصد خواهد شد. 

به گفته این کارشناس کنکور، طبق قانون پارتو، 80درصد موفقیت دانش آموزان به زمان پایانی آنها مربوط است؛ پس بر اساس قاعده دقیقه90، هنوز دیر نشده و برای برگشت و درس خواندن و موفقیت در کنکور فرصت دارید. بر همین اساس، 2 درصد مباحث دشوار و چالشی دروس پایه را فعلاً کنار بگذارید و در وهله اول با مباحث مورد علاقه خود شروع کنید تا پس از تقویت شدن به سراغ مباحث دشوار بروید.   

وی ابراز امیدواری کرد: هر دانش آموزی با توجه به تغییرات صورت گرفته در تدریس برخی دروس و شکل و زمان برگزاری کنکور دی ماه، 25 درصد کسب کرده باشد و آمادگی داشته باشد، خوب است. با حضور در کنکور دی ماه ترس محیطی شرکت در جلسه آزمون را تجربه کردید و در کنکور تیرماه می‌توانید فقط بر روی سوالات تمرکز کنید.  

اکبرنژاد همچنین تاکید کرد: به متن کتاب‌ها از جلد آن تا تصاویر، جداول، سوالات پایان درس و همه اجزای آن ضریب بیشتری بدهید. 6 ابزار مهمی که زمینه‌ساز موفقیت داوطلبان می‌شود اعم از تعیین هدف، فضای مناسب، روش درست، برنامه ریزی، آزمون‌ها و توجه به منابع است.  

وی ضمن تصریح بر این نکته که انتخاب روش مطالعاتی مهم است، آن را این طور تشریح کرد: تشریحی و مفهومی. اما بهترین شکل خواندن، کل به جزء به کل است. اول فصل را کامل بخوانید. بعد پاراگراف به پاراگراف مطالعه کنید و سپس جمع بندی و مرور ذهنی انجام دهد. از ساعات کم مطالعه را بتدریج گسترش دهید تا با رشد گام به گام و انگیزش ناشی از بالا رفتن توانمندی‌های ذهنی و حجم آموخته‌ها، ساعات مطالعاتی را زیاد کنید.

وی توصیه کرد که به تعطیلات نوروزی، به عنوان وقت طلایی نگاه نکنند و اضافه کرد: اهمیت معقول به نوروز بدهید و با توان و برنامه متناسب خود جلو بروید که اگر طبق برنامه هم پیش نرفتید، دچار یاس و فرسودگی روحی نشوید. 

این متخصص برنامه ریزی درسی، انواع سبک‌های مطالعه را شامل تهاجمی به معنای خواندن پشت سر هم کل کتاب و نیز تنوعی به معنی خواندن متراکم دروس دانست و تشریح کرد: نکته بسیار مهم دیگر اینکه به آزمون‌های آزمایشی، به عنوان فرصت اشکال یابی و رفع اشکال جهت رشد و یادگیری بیشتر نگاه کنید. نه برخلاف تصور اشتباه غالب، سنجش تراز، تعیین رتبه و تخمین زدن.    

وی مسیر رشد داوطلب در تست زدن را تدریجی و در 4 گام ارزیابی و ابراز کرد: این گام‌ها مشتمل بر تست‌زنی آموزشی، سنجشی، مهارتی و ترکیبی یا چنددرسی می شود. آمارها نشان می‌دهد که حتی تک رقمی‌های کنکور نیز 25 درصد سوالات دشوار و وقت‌گیر را کنار می‌گذارند.  

یادآور می‌شود؛ همایش مشابهی صبح فردا از ساعت 8 تا 14 در محل سالن اجتماعات دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برای دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی