پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در مراسم روز مهندس در دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) عنوان شد
۱۴۰۱-۱۲-۱۲

كار گروهی زمينه‌ساز پيشرفت و موفقیت های بزرگ می شود

به مناسبت سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس آئین بزرگداشتی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز،  بزرگداشت روز مهندس در سالن شهيد سليماني واحد خواهران دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) با حضور  پرشور دانشجويان رشته‌هاي مهندسي، اعضاي هيات علمي، معاونين و شخصيت‌هاي ممتاز در عرصه مهندسي و با برنامه‌هاي جذاب و متنوع برگزار شد.
در اين برنامه دكتر سيد مجيد مزيناني، عضو هيئت علمي دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) و رئيس موسسه آموزش عالي خاوران، دكتر فاطمه علمداري، مديرعامل گروه صنعتي اجتماعي اميد نور و بانوي كارآفرين صنعت فولاد، دكتر مجتبي بهنام، مديرعامل شركت صنايع پيشرفته رضوي و عضو هيات علمي دانشگاه امام رضا(ع) و دكتر مهدي اصفهاني، معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه به ارائه بحث پرداختند.
 

خواجه نصيرالدين طوسي برخوردار از اراده قوي و نيرومند بود
معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه امام رضا(ع) در ابتدای این مراسم، ضمن تبريك روز مهندس و گراميداشت ياد خواجه نصير الدين طوسي گفت: خواجه نصير الدين طوسي دانشمندي خلاق بود، رصد خانه مراغه را تاسيس و كتابخانه اي با 40 هزار عنوان كتاب ايجاد كرده است.
دكتر مهدي اصفهاني، اظهار کرد: خواجه نصير الدين طوسي جداول دقيق حركات سياره را ايجاد و مثلثات را بعنوان شاخه‌اي از رياضي مطرح كرده است، وی در طوس به دنيا آمد، نزد پدر تعاليم اوليه را آموخت و سپس به پيشنهاد پدر به در حضور  چهره‌هاي گوناگون تلمذ و كسب علم کرد و براي آموختن راهي سفر به شهرهاي مختلف مي شود.
وی با بيان اين كه خواجه نصير الدين طوسي در شهرهاي مختلف همچون قم، نيشابور و نجف از اساتيد درس آموخت و دوباره به خراسان، زادگاه خويش باز گشت، خاطر نشان كرد: در يكي از مقدمات كتاب‌ها چنين نوشته شده است كه او در قلعه اسماعيليه به سختي فراوان كتاب نوشت و كار تحقيقي انجام داد.
 

تاكيد بر ضرورت كارهاي تيمي مهندسان 
عضو سابق هيات مديره نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي نیز در ادامه ضمن اشاره به ضرورت كار تيمي در عرصه مهندسي، گفت: كار تيمي، فراگيري ارتباط موثر در راستاي خلق يك طرح خلاقانه است. 
دكتر سيد مجيد مزيناني، همچنین بيان اين كه روز مهندس به عنوان سالروز بزرگداشت خواجه نصير الدين طوسي، يك نماد و سمبل شناخته مي شود، گفت: به تعبيري مهندسان يا راهي مي‌يابند و يا راهي مي‌سازند، در نتيجه در عرصه مهندسي بن بستي وجود ندارد.
وي با  بيان اين كه چرخه مهندسي زنجيره است و شما به عنوان مهندس بايد جايگاه خود را در اين زنجيره پيدا كنيد، تصريح كرد: زنجيره مهندسي، از آموزش گرفتن و آموزش دادن آغاز شده، سپس وارد عرصه‌هاي طراحي مي‌شود چراكه ممكن است در جايگاه هايي قرار بگيريد كه بعنوان مهندس طراح فعاليت داشته باشيد، برخي مهندس ها در مقام اجرا هستند، عده اي در حوزه هاي نظارت بر طراحي و اجرا و عده ديگر نيز بعنوان مشاور مشغول به فعاليتند.
عضو هيات مديره نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي ادامه داد: عده‌اي از مهندسين در عرصه‌هاي تعمير و نگهداري، سرويس‌هاي دوره اي، ماركتينگ مهندسي و يا در كارشناسي عرصه هاي گوناگون مشغول به فعاليت هستند و مهندسان دانشجو،  بايد جايگاه خود را در زنجيره مهندسي بيابند.
دكتر مزيناني با اشاره به سوابق 27 ساله خود و سه دوره عضويت هيئت مديره سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي به دانشجويان توصيه كرد تا در ترم هاي دانشگاه و پيش از آنكه دانش آموخته و فارغ التحصيل شوند، دوره هاي تخصصي مهارتي را بگذرانند و مرتبط با شغل مورد علاقه تخصصي خود، نكات تجربي و كار تيمي را بياموزند.
وي با بيان اين كه بسياري از مسائل مرتبط در حوزه مهندسي، به عرصه هم‌افزايي عرصه‌هاي تئوري و عملي مي‌پردازند و مي‌تواند به كار آينده دانشجويان كمك شاياني كند، خاطر نشان كرد: دانشجويان مهندسي جهاني بيانديشيند و بسنده به فضاي دانشگاه نكنند، همچنين خودشان را از اشتغال و كسب مهارت در  دوران دانشجويي محروم ننمايند و تجربه افراد و دانشمندان موفق در عرصه مهندسي را همواره به عنوان الگوي خود تلقي كنند.
اين عضو هيات علمي دانشگاه در ادامه به ضرورت كار تيمي در عرصه مهندسي، خطاب به دانشجويان مهندسي تاکید کرد و گفت: كار تيمي، فراگيري ارتباط موثر در راستاي خلق يك طرح خلاقانه است، باهم بودن زمينه‌ساز يك شروع خوب، باهم ماندن زمينه ساز يك پيشرفت خوب و باهم كار كردن نيز زمينه ساز يك موفقيت بزرگ است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی