پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۴

انتخاب شرکت قند تربت حیدریه به عنوان واحد تحقیق و توسعه نمونه خراسان رضوی

شرکت قند تربت حیدریه در دومین جشنواره تجلیل از پیشگامان تحقیق و توسعه خراسان رضوی به عنوان واحد نمونه تحقیق و توسعه استان انتخاب شد.

 

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: توسعه دانش و فرهنگ تحقیق و توسعه در شرکت و توجه به این مفهوم در بخش‌های تولیدی، کشاورزی، بازرگانی و فنی، از جمله دلایل کسب این موفقیت به‌شمار می‌رود.
دکتر احسان اژدری ادامه داد: این شرکت طی دو سال اخیر ۱۴ مقاله علمی را در پایگاه‌های مقالات و سمینارهای تخصصی ارائه کرده که این امر نشان‌دهنده جایگاه تحقیق و توسعه و استفاده  کاربردی از مقالات علمی در این صنعت است.
او اجرای طرح‌های دانش‌بنیانی را از دیگر علل انتخاب شرکت قند تربت حیدریه به عنوان واحد برتر تحقیق و توسعه استان دانست.
اژدری با اشاره به توجه به تحقیق و توسعه در حوزه عملیات کشاورزی در این شرکت گفت: شرکت قند تربت حیدریه با بکارگیری نیروهای متخصص در واحد تحقیق و توسعه، توانسته طرح‌های متعددی را برای بالابردن راندمان در هکتار برداشت چغندر قند و همچنین بهبود راندمان آب انجام دهد.

گفتنی است، کارخانه قند تربت حیدریه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنایع غذایی و کشاورزی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس است که در سال جاری توانست از محل ۲۰۰ هزار تن چغندر قند دریافتی، ۳۲ هزار تن شکر تولید کند.
ضریب استحصال تجاری این کارخانه در سال جاری ۸۶.۶۱ بوده که جزء عملکردهای بسیار خوب شرکت طی ۷۰ سال فعالیت آن به حساب می‌آید.
با توجه به این‌که کارخانه قند تربت حیدریه بدون آلایندگی زیست‌محیطی فعالیت می‌کند، از همین رو جزء صنایع سبز شرکت‌های پیش‌رو در آستان قدس رضوی به‌شمار می‌رود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی