پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۴

پیشرفت 85 درصدی طرح کلان طیب توسط موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی

طرح ملی کلان طیب که از سال 1400 با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط آستان قدس رضوی آغاز شد، به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده و حالا به پیشرفت 85 درصدی در طراحی و پیاده‌سازی الگوی ارزیابی در شش زنجیره منتخب غذایی رسیده است.

به گزارش آستان نیوز، این طرح که در خصوص محصولاتی شامل نان، برنج، گوشت، پسته، زعفران و خرما درحال اجرا است، در چهار فاز «دانش فنی»، «شبکه کارگزاران و زیر ساخت‌ها»، «استقرار و پیاده‌سازی طیب در 6 زنجیره غذایی» و همچنین «تبلیغات و برندسازی نشان طیب» تعریف شده است.
 

ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات و واحدهای صنفی بر اساس الگوی طیب
دکتر ایمان اسدی سرپرست موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی، واحدهای صنفی را یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها برای اجرای الگوی طیب عنوان کرد و گفت: این طرح در واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و همچنین محصولات متنوع که مهم‌ترین آن‌ها تولیدات غذایی است، اجرا می‌شود.
او ادامه داد: در سال 1401 حدود صد محصول و 40 واحد صنفی در استان‌های تهران، اصفهان، یزد، خراسان شمالی و... ارزیابی و رتبه‌بندی شده و در سامانه‌های موسسه نمایه شده‌اند.
 

حضور در رویدادهای استانی و ملی دانش بنیان
اسدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه نشان طیب اظهار کرد: بدین منظور موسسه کیفیت رضوی در کنار سایر شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه زیست‌بوم فناوری کشور، در سال 1401 در نمایشگاه‌های مختلفی از جمله رویداد بین‌المللی اینوتکس، گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، رویدادهای پارک علم و فناوری خراسان رضوی و... شرکت کرده است.
 

انتشار مجموعه کتاب‌‌های زیست بوم طیب
سرپرست موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی با اشاره به انتشار مجموعه کتاب‌‌های زیست بوم طیب در حوزه دانش فنی طیب گفت: در این راستا پنج جلد کتاب نگارش و چاپ شده که به نوعی اسناد مبنایی زیست بوم طیب به حساب می‌آید.
او ادامه داد: این کتاب‌ها در حوزه‌های مبانی و مفاهیم، محتواهای آموزشی، الگوی ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات و خدمات، الگوی ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان‌ها و همچنین مراکز آموزشی است. 
 

برگزاری جشنواره محصولات و کسب‌وکارهای طیب
اسدی، برگزاری جشنواره محصولات و کسب‌وکارهای طیب را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات این موسسه در سال جاری عنوان کرد و افزود: این جشنواره با حضور 40 واحد تولیدی منتخب در پارک علم و فناوری خراسان از استان‌های مختلف برگزار شد. 
او ادامه داد: در این جشنواره همچنین همایش بین‌المللی غذای طیب با حضور 400 پژوهشگر و اندیشمند داخلی و خارجی برگزار و 150 مقاله علمی ارائه شد که این مقالات در سامانه‌های مختلف علمی از جمله سیویلیکا و پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه شده است.
 

نگارش 30 مقاله توسط اعضای موسسه کیفیت رضوی
اسدی با اشاره به اجرای 20 طرح پژوهشی توسط موسسه کیفیت رضوی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی اظهار کرد: 30 مقاله در حوزه محصولات غذایی ماحصل این طرح‌ها بود که در مجلات علمی و سایت های استنادی بارگذاری شده است.
 

امضاء تفاهم‌نامه با دانشگاه UPM مالزی
او گفت: در سال 1401 همچنین با هدف توسعه همکاری‌های علمی برای توسعه نشان کیفیت طیب در سطح بین‌المللی، دانشگاه پوترای مالزی که مرکز علمی نشان حلال در دنیا است، با موسسه کیفیت رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 

همکاری با 35 دانشگاه و مرکز علمی در سراسر کشور
اسدی درباره اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیست بوم طیب و دانش فنی کسب شده در حوزه نشان طیب اظهار کرد: موسسه کیفیت رضوی در سال جاری با دانشگاه‌های معتبر داخلی از جمله تهران، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی ایران، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز و... نشست‌های مشترکی را با حضور مدیران و استادان این دانشگاه‌ها برگزار کرد.  
سرپرست موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی ادامه داد: این همکاری‌ها تنها به دانشگاه‌های داخلی ختم نمی‌شود، علاوه‌براین همکاری‌های گسترده‌ای با دانشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای سوئیس، برونئی، مالزی، پاکستان و... به منظور پشتیبانی از نشان طیب برگزار شده است.
 

برگزاری دوره‌های آموزشی برای تبیین زیست بوم
اسدی یکی از مهم‌ترین وظایف موسسه کیفیت رضوی با رویکرد ترویج نشان طیب را برگزاری دوره‌های آموزشی برای شبکه همکاران زیست بوم طیب عنوان کرد.
او ادامه داد: در سال 1401 این دوره‌ها با عناوین کارگزاران ارزیابی، توسعه زیست بوم، شبکه همکاران علمی و خادمیاران طیب در مشهد و تعدادی از استان‌های کشور برگزار شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی