پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۴

سرمایه‌گذاری شرکت بزرگ اماراتی در پروژه بارانداز و تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با مشارکت آستان قدس رضوی و سرمایه‌گذاران اماراتی، طرح‌های لجستیکی برای ارائه خدمات حمل‌ونقل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیون دلاری اماراتی‌ها اجرا خواهد شد.

به گزارش آستان نیوز، پس از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی، ترکی و روسی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح‌های پارک بزرگ لجستیک، سایت تخصص ترانشیپ زغال سنگ و کود پتاس و همچنین ساخت کارخانه فرآوری گوگرد، حالا سرمایه‌گذاران اماراتی، قرارداد همکاری امضا کرده‌اند تا با تاسیس شرکتی مشترک بین منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت اماراتی، تمامی فرآیندهای مربوط به بارانداز، تخلیه و بارگیری، انبارداری و... توسط این شرکت انجام شود.
 

افزایش ۴ برابری جابجایی کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره این قرارداد اظهار کرد: براساس توافق صورت گرفته قرار است در فاز نخست، تجهیزات مربوط به خدمات لجستیکی از قبیل جرثقیل، لیفتراک و... توسط شرکت اماراتی تهیه و ارائه شود.
محمدرضا برهمند ادامه داد: در فاز دوم نیز اقدامات لازم برای اجرای طرح مربوط به بسته‌بندی محصولات فله نظیر کودهای شیمیایی، زغال سنگ و... با رویکرد صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و پاکستان انجام خواهد شد.
او میزان جابجایی کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را سالانه ۷۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از فاز نخست، این رقم با رشد ۴ برابری به حدود ۳ میلیون تن خواهد رسید.
 

بهره‌برداری از فاز نخست تا پایان سال ۱۴۰۱
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از فاز نخست این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱، برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.
او افزایش سرعت فرآیندهای تخلیه و بارگیری و جابجایی کالا، کاهش هزینه برای صاحبان کالا و اجرای شیوه‌های نوین تخلیه و بارگیری را جمله مزیت‌های اجرای مفاد این قرارداد عنوان کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی