پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس دارالقرآن حرم مطهر رضوی خبر داد:
۱۴۰۱-۱۲-۱۵

برگزاری فعالیت های قرآنی بانوان در رواق حضرت زهرا(س) 

رواق حضرت زهرا(س) از تیرماه سال جاری، میزبان برنامه‌های قرآنی بسیاری اعم از انواع کارگاه‌های آموزشی در محورهای آموزشی و قرآنی، هنر اسلامی، محافل قرآنی، دختران فاطمی و... ویژه بانوان است.

به گزارش آستان‌نیوز، رئیس دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: با توجه به اینکه بیش از نیمی از زائران بارگاه آقا علی بن موسی الرضا(ع) را بانوان تشکیل می‌دهند، این نهاد تلاش کرده در راستای تسهیل امر زیارت و تکریم بانوان زائر، گسترش فعالیت‌های قرآنی و انس هر چه بیشتر بانوان و دختران جامعه ما با قرآن با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد رواق حضرت زهرا(س) از جمله برخورداری از وضوخانه و کفشداری ویژه بانوان، از تابستان سال جاری در این رواق، برنامه‌های قرآنی و مذهبی ویژه بانوان نیز اجرا کند.

خدمت 981 خادمیار قرآنی در حرم 
احمدی‌زاده، برگزاری محافل هفتگی قرآنی ویژه بزرگسالان و نوجوانان را بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی رواق حضرت زهرا (س) عنوان کرده و اظهار می‌کند: علاوه بر این در طی این مدت، برنامه‌های «آموزش روخوانی قرآن کریم»، «حلقه‌های  قرآنی آموزش قرائت»، «تدبر در قرآن کریم»، «کارگاه تفسیر سوره محمد(ص)»، «محفل ام ابیها»، «کارگاه مهدالرضا(ع)»، طرح «همراه با قرآن»  و... با حضور خادمیاران قرآنی در رواق حضرت زهرا(س) در حال اجرا است.
به گفته این مقام مسئول، این برنامه‌ها در رواق حضرت زهرا(س) همه روزه به استثنای جمعه‌ها در نوبت صبح با حضور مربیان برجسته قرآنی از جمله تکتم خیابانی، بتول رضائیان، مریم حسینی فخر، مونس سعیدی‌نیا، زهره نجایان میزبان بانوان زائر و مجاور حرم مطهر رضوی است. هم چنین بیش از 981 خادمیار قرآنی در حرم مطهر رضوی مشغول فعالیت هستند و دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی را در اجرای این برنامه‌های قرآنی همراهی می‌کنند.

جزء‌خوانی قرآن بانوان در ایام ماه مبارک رمضان
احمدی‌ زاده  با اشاره به همکاری بیش از 200 بانوی حافظ و قاری قرآن در برنامه‌‌های حرم مطهر رضوی تصریح می‌کند: مراسم جزء‌خوانی قرآن بانوان و نوجوانان دختر در ایام ماه مبارک رمضان  نیز در رواق حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد که در این مجالس، بانوان قاری و حافظ رضوی به تلاوت آیات قرآن می پردازند. 
رئیس دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی ادامه می‌دهد: در این رواق نیز میز‌های خدمت مسابقات قرآنی، ختم تلاوت نور، طرح «من قرآن را دوست دارم» نیز تعبیه شده است که در آن، خادمیاران قرآنی به معرفی طرح‌ها و مسابقات قرآنی به بانوان زائر و مجاور حرم مطهر رضوی می‌پردازند.

برنامه متنوع در رواق حضرت زهرا(س)
او در ادامه به دیگر برنامه‌های رواق حضرت زهرا(س) برای بانوان اشاره کرده و می‌گوید: برنامه‌های رواق حضرت زهرا(س) تنها محدود به برنامه‌های قرآنی نمی‌شود؛ بلکه علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، تربیتی و جشن‌ها و مناسبات ملی مذهبی طول سال، ارائه مشاوره اعتقادی و تربیتی، سخنرانی، مداحی، ادعیه‌خوانی و روضه‌‌خوانی، نشست‌‌های مناسبتی و مسابقات مختلف ویژه بانوان را نیز شامل می‌شود.
طبق گفته رئیس دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، در رواق حضرت زهرا(س) دفتر پاسخگویی به سؤالات دینی و شرعی تعبیه شده که آماده خدمت‌رسانی به سؤالات زائران و ارائه مشاوره فردی است. برپایی مهدکودک از دیگر برنامه‌هایی است که در رواق حضرت زهرا(س) با هدف تربیت و آموزش سیره فاطمی به کودکان با هدف اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و سرگرمی برای کودکان و فراهم کردن فرصت زیارت و عبادت برای بانوان بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای راه‌اندازی شده است.
رواق حضرت زهرا(س) در فضایی به مساحت ۷۲۰۰ در سال 1395 با هدف افزایش مشارکت و ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های ویژه بانوان زائر، در فضای زیرین صحن آزادی حرم امام رضا(ع) احداث شده و از آن زمان در این رواق برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، تربیتی و... با هدف ترویج سبک زندگی و سیره ائمه معصومین(ع) ویژه بانوان طراحی و اجرا شده است. از تیرماه سال جاری نیز، برنامه‌های مختلف و متنوع قرآنی با حضور بانوان قاری و حافظ برای بانوان زائر و مجاور در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی