پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۵

مانور مدیریت بحران و حوادث در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برگزار شد

با رویکرد بررسی شدت حوادث در گذرگاه‌ها و معابر مشترک موسسه منطقه ویژه و راه آهن سرخس، مانور مدیریت بحران و سوانح در این منطقه برگزار شد تا توانایی‌ها و زیرساخت‌های موجود در سایت موسسه و نیروهای پشتیبان و معین در این گونه حوادث ارزیابی شوند.

به گزارش آستان نیوز، تعیین راهکارهای مناسب برای پیشگیری از سوانح و تسهیل در تردد خودروها و قطارهای عبوری نیز از دیگر اهداف برگزاری این مانور بوده است.
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: با توجه به تجمیع گمرکات این شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی و افزایش حجم ورود و خروج کامیون‌های ترانزیتی که حامل انواع بار و کالاهای مختلف هستند، سطح ریسک و احتمال بروز حوادث و مخاطرات در مجموعه افزایش خواهد یافت که برگزاری مانورها و رزمایش‌های مشترکی از این دست، از بروز شرایط بحرانی و فاجعه بار پیشگیری می‌کند.
محمدرضا برهمند ادامه داد: با توجه به سهم ۸۵ درصدی منطقه ویژه اقتصادی سرخس از ترانزیت ریلی شرق کشور و از طرفی حجم بالای تخلیه و بارگیری انواع کالا و انبارش آن‌ها در منطقه، اهمیت مانورهایی از این دست بیش از پیش نمایان می‌شود، به ویژه آن‌که راه آهن سرخس در مجاورت روستاهای این شهرستان قرار دارد.
او درباره جزئیات این مانور گفت: مانور مدیریت حوادث که به صورت نمادین به مدت ۳۵ دقیقه برگزار شد که ساعت ۱۰:۰۱ طی تماس معاون حفاظت فیزیکی منطقه با واحد آتش‌نشانی مبنی بر برخورد یک دستگاه تانکر سوخت با قطار عبوری در گذرگاه موسسه و ایجاد حریق آغاز شد.
برهمند ادامه داد: با اعلام این خبر، نیروها سریع به وسیله دو خودرو به محل اعزام و در ساعت ۱۰:۰۵ مستقر شدند که پس از موقعیت‌گیری، عملیات کنترل و خنک‌کاری صورت گرفت.
او افزود: با حضور نیروهای پشتیبان و معین در محل، حریق اطفاء شد و عملیات در ساعت ۱۰:۳۵ خاتمه یافت.
برهمند با اشاره به حضور حدود ۴۰ نفر از سازمان‌های مختلف در این مانور تصریح کرد: در مانور مدیریت حوادث منطقه ویژه اقتصادی سرخس، نیروهای آتش‌نشانی منطقه، آتش‌نشانی‌های شهری و راه‌آهن، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و گروه حفاظت موسسه حضور داشتند.
او درباره دستاوردهای برگزاری مانورهایی از این دست اظهار کرد: با توجه به لزوم بررسی حوادث با احتمال کالای خطرناک و شیمیایی؛ آشنایی با چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت هر سازمان، توان‌سنجی نیروها و تجهیزات و همچنین آشنایی سایر ارگان‌ها با روش‌های مقابله با انواع حوادث، از جمله مزیت‌های این مانور به‌شمار می‌رود.
برهمند ادامه داد: علاوه‌براین، می‌توان به مزایایی همچون دستیابی به راهکارهای جدید برای تسهیل در روابط میان سازمان‌ها در شرایط اضطراری، ایجاد تیم فرماندهی منسجم و کارآمد و عملیاتی و نیز برگزاری مانورهای رومیزی به‌منظور آشنایی با اماکن مهم و استراتژی در سطح سایت اشاره کرد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی