پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۵

 تقدیر از فعالان امور تربیتی مدارس امام رضا(ع) 

همایش تقدیر از فعالان امور تربیتی مدارس امام رضا(ع) با حضور رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و مدیران بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(ع) شامگاه گذشته در محل سالن اجتماعات دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، عبدالحمید طالبی ابتدا با عرض خداقوت به مدیران و کادر مدارس امام رضا(ع) به حوادث ماه های اخیر اشاره کرد و اظهار کرد: سال تحصیلی نفس‌گیری را شروع کردید و به عنایت امام هشتم با سربلندی از این فتنه بیرون آمدید. هر چند درخت انقلاب اسلامی تنومند شده و شما با سعی و تلاش خود از حریم مدارس امام رضا(ع) صیانت کردید، نباید دچار غفلت شوید.
وی ضمن تقدیر از جشن با شکوه دهه فجر بنیاد فرهنگی رضوی ادامه داد: همزمان با شب ۲۲ بهمن به واسطه برپایی ایستگاه جشن و پذیرایی از مردم در حاشیه بلوار خیام، شاهد شور و نشاط انقلابی دانش آموزان همراه خانواده‎هایشان و همدلی مردم با آنها بودیم که مایه دلگرمی برای همه بود. امید است این سرمایه بزرگ حفظ شود.  
 

به نگاه تحول‌آفرینی بهای بیشتری داده شود


به نگاه تحول‌آفرینی بهای بیشتری داده شود
طالبی با اشاره به اهداف تأسیس مراکز علمی اعم از مدرسه و دانشگاه‌ها در آستان قدس رضوی، ابراز کرد: در آستان قدس رضوی به دنبال هدف مدرسه‌داری و اداره دانشگاه و افزایش کمی دانشجو و دانش آموز نیستیم؛ بلکه هدف تقویت ابعاد کیفی و ارزشی است. با ۷ هزار دانش آموز باید بتوانیم جریان‌سازی فرهنگی در شهر مشهد کنیم.  
وی نسبت به رویکرد تحول آفرینی تاکید کرد و گفت: تحول در جوانان بیشتر است و خوب است که به نیروهای جوان، جسور، نوآور و توانمند بهای بیشتری داده شود. به دنبال رویکرد تحول آفرین در ابعاد مختلف آموزش، پرورش، تربیت بدنی و... باشید. نه فقط در سطح مشهد، بلکه در سطح ایران اسلامی اثرگذار باشید. 
رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن تصریح بر اینکه مدارس امام رضا(ع) مایه سربلندی و مباهات هستند، پیشنهاد داد: خوب است برای مدارسی که طرح و ایده تحول آفرین داشته باشند، تشویقی در نظر بگیرید و سازمان علمی و فرهنگی از این ایده حمایت می‌کند. امید است معلمان ما موجب اثرگذاری در سایر آموزشگاه‌های شهر مشهد و سفیران فرهنگ رضوی باشند. 
 

ویژگی‌های کارگزار تعلیم و تربیت در دستگاه امام رضا(ع)
سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز در ادامه در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان و ولادت با سعادت امام عصر(عج) گفت: در هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور همه همکاران بر این باوریم که امر تربیت تفکیک پذیر به امور آموزشی و پرورشی نیست؛ تربیت تمام ساحتی شعار محوری بنیاد فرهنگی رضوی است تا عالم مؤمن انقلابی تحویل جامعه اسلامی بدهیم.  
وی افزود: مسئولیت همکاران بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(ع) بسیار سنگین است، چون اولیای دانش آموزان، فررندان خود را به این مجموعه زیر سایه نام امام رضا(ع) سپرده‌اند. اما ویژگی‌های کارگزار امام رضا(ع) چیست؟ باید عالم، به‌روز، متخلق به الگوهای الهی، تقوا، امین، صادق و مورد اعتماد است تا بتواند الگوی دانش آموزان باشد.‌ 
وی ادامه داد: ما باید از خودمان بپرسیم که فرزندان تربیت یافته مدارس امام رضا(ع) با سایر دانش آموزان تفاوتی دارند؟ در تعریف تعلیم و تربیت آمده است «کسی که می‌تواند در محیط خود تغییر ایجاد کرده و تاثیرگذار باشد.» از این رو باید هر روز و هر هفته از خود بپرسیم که چه کارهایی کردیم و در هر تشرف به محضر امام هشتم گزارش کار بدهیم.
 

با سلاح دانایی به جنگ دشمن بروید
وی در بخش دیگری از سخنانش با محوریت اهمیت درک اهداف جهاد تبیین از منظر رهبری انقلاب گفت: جهاد به معنای تهاجم است، جهاد تبیین یعنی با سلاح دانایی و اعتقادات و چادر به جبهه دشمن حمله کنید. دست اندرکاران امور تربیتی باید محیطهای آموزشی و سپس محیطهای متاثر از حضورشان را با نگاه جهاد تبیین متحول کنند. 
در خاتمه این مراسم نیز با حضور رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و مدیر عامل و معاونان بنیاد فرهنگی رضوی از مدیران مدارس امام رضا(ع) به نمایندگی از کادر آموزش و پرورشی آنها با اهدای هدایا تقدیر و تجلیل شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی