پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۱۲-۱۵

بازدید رئیس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین از کتابخانه و موزه ملی ملک

رئیس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین از کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران بازدید کرد. 

به گزارش آستان نیوز، «هیو موچین» با همراهی تنی چند از هنرمندان و کارشناسان ارشد هنری از کشور چین در بازدید از بخش‌های گوناگون کتابخانه و موزه ملی ملک همچون تالار خوشنویسی و نگارگری، از نزدیک با دستاوردهای فرهنگی این موقوفه در زمینه‌های کتابداری و موزه‌داری آشنا شد.
رئیس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین و هیئت همراه در ادامه این بازدید در قالب نشستی مشترک با محمدرضا رضوان‌طلب رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک دیدار و گفت‌وگو کردند. 
موچین در این نشست ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین گنجینه‌ای ارزشمندی از آثار هنری و تاریخی در ایران، آمادگی موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین را برای گسترش همکاری‌های فرهنگی در زمینه‌های مشترک بین دو مجموعه اعلام کرد.
این خبر حاکی است، کتابخانه و موزه ملی ملک، علاوه بر این‌که دارای منابع کتابخانه‌ای ارزشمندی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی همچون حدود 20 هزار عنوان نسخه و رساله خطی است، با برخورداری از تالارهای خلاقانه موزه‌ای همچون «علوم در ایران اسلامی»، «هنر و زندگی» و «هزار داستان» و گنجینه نفیسی از آثار فاخر خوشنویسی، نقاشی، سکه، تمبر، نگارگری، هنرهای لاکی و...، یکی از نقاط جذاب گردشگری تهران به شمار می‌آید. 
شایان ذکر است، این مجموعه توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 شمسی بر بارگاه ملکوتی رضوی وقف شده است و در حال حاضر همه‌روزه بجز روزهای تعطیل، از ساعت 8:30 تا 16:20 (پنج‌شنبه‌ها از ساعت 9 تا 16:20) به نشانی تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) پذیرای علاقه‌مندان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی